علی خدادادی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پایگاه هایی که توسط جمعیت هلال احمر خوزستان از تاریخ 25 اسفند سال 1395 تا 14 فروردین جاری در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های خوزستان مستقر بودند در حوزه خدمات حضوری 15 هزار و 40 نفر مسافر درمان سرپایی شدند.
وی افزود: 28 مسافر نیز به بیمارستان منتقل شدند و چهار هزار و 879 نفر نیز اسکان داده شدند.
وی گفت: همچنین در بخش تصادفات جاده ای در این مدت هلال احمر به 47 مورد تصادف رسیدگی کرد که در این حوادث 67 نفر به بیمارستان منتقل، هفت نفر درمان سرپایی ، و چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه بیان کرد:همچنین در بخش خدمات رسانی به زائران کاروان های راهیان نور پنج هزار و 389 نفر درمان سرپایی شدند، 10 نفربه بیمارستان منتقل شدند و پنج هزار و 75 نفر نیز اسکان داده شدند.
وی افزود: به منظور رفاه حال زائران راهیان نور درمانگاه هایی برای این مسافران توسط جمعیت هلال احمر خوزستان مستقر شد که در درمانگاه یادمان شهید آوینی در فکه دو هزار و 560 نفر درمان سرپایی شدند و 6 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.
خدادادی گفت: در درمانگاه یادمان شهید چمران در دهلاویه نیز یک هزار و 610 نفر درمان سرپایی شدند و سه نفر به بیمارستان منتقل شدند و در درمانگاه قرارگاه شهیدمحمودوند در اهواز 153 درمان سرپایی و یک نفر به بیمارستان منتقل شد و در درمانگاه یادمان شهدای هویزه یک هزار و 367 نفر اسکان داده شدند و در درمانگاه یادمان نهرخین در خرمشهر 333نفر درمان سرپایی و یک نفر به بیمارستان منتقل شد.
وی افزود: در ایام نوروز امسال همچون سال های گذشته کمپین ملی ' نه به تصادفات جاده ای' در خوزستان راه اندازی شد که بالغ بر 17 هزار نفر به این کمپین پیوستند و میثاق نامه ملی 'نه به تصادفات جاده ای' را امضا کردند.
وی گفت: در ایستگاه های سلامت جمعیت هلال احمر خوزستان نیز 11 هزار نفر، در فضای دوستدار کودک 13 هزار نفر خدمات دریافت کردند.
در ایام نوروز امسال از 25 اسفند سال 1396 تا 14 فروردین جاری 20 پست موقت، 18پایگاه، 38دستگاه آمبولانس، 15 خودرو نجات ،پنج دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد مستقر و فعالیت داشتند.
در مجموع 449 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان در نوروز امسال به مسافران خدمات رسانی کردند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.