به گزارش ایرنا، دکتر فرزین خشنودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک هزار و 117 نفر از این افراد برای پیگیری درمانی در این مدت به بیمارستان ها و مراکز درمانی نقاط مختلف استان اعزام و بقیه به صورت سرپایی در محل درمان شدند.
وی ادامه داد: ماموران پایگاه های سلامت نوروزی و مراکز امداد پیش بیمارستانی از 25 اسفند ماه تاکنون به 213 تصادف جاده ای اعزام شدند که در این ماموریت ها 300 مصدوم به بیمارستان های استان اعزام شده و 92 مصدوم نیز در محل مداوا شدند.
وی تعداد فوتی ها در این مدت را 41 نفر اعلام کرد که 9 نفر آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: در تعطیلات نوروزی تاکنون ماموران مراکز پیش بیمارستانی استان به 155 مورد تصادف شهری اعزام شدند که در این ماموریت ها 174 مصدوم برای پیگیری امور درمانی به مراکز درمانی اعزام و 37 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
وی اظهار کرد: 46 پایگاه امداد پیش بیمارستانی در نقاط مختلف استان در ایام نوروز فعالیت می کنند که از این تعداد 31 پایگاه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی اراک، 12 پایگاه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی ساوه و سه پایگاه نیز زیر نظر دانشکده علوم پزشکی خمین فعالیت دارد.
دکتر خشنودی اظهار کرد: 16 پایگاه سلامت نوروزی در استان مرکزی دایر شده که از این تعداد 10 پایگاه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی اراک و بقیه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی ساوه فعالیت می کنند و این در صورتی است که سال گذشته هشت پایگاه سلامت نوروزی در استان فعال بود.
وی افزود: 60 دستگاه آمبولانس در نقاط مختلف استان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اراک به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه همه اورژانس های شهرستانی در ایام نوروز دایر می باشند، اظهار کرد: پزشک های متخصص نیز به صورت همپوشانی( هر 2 شهرستان یک پزشک) در نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: آدرس و شماره تلفن های مراکز درمانی و داروخانه های شبانه روزی به صورت مکتوب تهیه شده که در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار می گیرد.
کمیته بهداشت و درمان یکی از کمیته های هشت گانه ستاد خدمات سفر نوروزی استان مرکزی است که از 25 اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تا 15 فروردین ماه جاری نیز به مسافران خدمات رسانی می کند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.