ون های چن روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از نمایشگاه فناوری اطلاعات مکانی استان هوبئی چین، در اراک افزود: بر اساس پیش بینی و تفاهم های انجام شده 520 کارخانه در زمینه IST، فن آوری های فضایی و سایر فن آوری های روز دنیا در این شهرک صنعتی مستقر می شوند.
وی ادامه داد: استان هوبئی استانی دانشگاهی، صنعتی و مرکز علم و فن آوری در چین، علاقه مند به همکاری با شرکت های ایرانی است.
معاون استاندار استان هوبئی چین بیان کرد: هیات تجاری چین با هدف بهره گیری از ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان مرکزی و انتقال تکنولوژی به ایران به استان مرکزی سفر کرده است.
چن با یادآوری بهره برداری از نمایشگاه فناوری اطلاعات مکانی استان هوبئی چین در اراک افزود: این نمایشگاه با حضور 10 شرکت از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه اطلاعات مکانی و فن اوری های فضایی در اراک ایجاد شده است.
وی گفت: امید است با انتقال تکنولوژی و با استفاده از این محصولات توسعه قابل قبولی در صنعت اتومبیل، پتروشیمی و لجستیکی ایران ایجاد شود.
معاون توسعه اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: هیات تجاری چین بر اساس تفاهم نامه سال 1393 بین وزیر اقتصاد خلق چین و وزیر اقتصاد ایران برای انجام فعالیت های اقتصادی، انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت های شرکت های ایرانی به استان مرکزی سفر کرده اند.
ظفر افشون افزود: پیش از سفر هیات تجاری چین به استان مرکزی، هیاتی از این استان برای آشنایی با ظرفیت های شرکت های چینی به این کشور سفر کرده و از نزدیک با ظرفیت ها و داشته های شرکت های چینی آشنا شده اند.
وی ادامه داد: بر اساس توافق های انجام شده بین ایران و کشور خلق چین، مقرر شده، طرف چینی در زمینه ISD و مهارت های فضایی با احداث شهرک صنعتی در ساوه فعالیت خود را با رویکرد همکاری های مشترک آغاز کند.
معاون توسعه اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی فعالیت در زمینه GPS را از جمله فعالیت های شرکت بی 2 استان هوبئی چین عنوان کرد افزود: این شرکت متقاضی انتقال این تکنولوژی به ایران است.
افشون گفت: کشورچین از جمله کشورهایی است که در زمان تحریم در کنار ایران ماند و صرف نظر از محدودیت های ایجاد شده روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران حفظ کرد.
هیات چینی استان هوبئی در سفر 2 روزه به استان مرکزی ضمن حضور در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی از کارخانه آلومینیوم و پالایشگاه اراک بازدید کردند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.