به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی سه شنبه در هجدهمین و آخرین نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت سال 1395 در استانداری مرکزی اظهار کرد: موضوعات مطرحه در جلسات و نشست های مختلف ارتباطی به انتخابات پیش رو ندارد و تنها برای خدمات رسانی و انجام وظایف خود در قبال مردم پیش می رویم.
وی تصریح کرد: محور اصلی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر تنها مردم هستند که تصمیم سازی می کنند و به طوری قطع پاسخ تخریب ها در 29 اردیبهشت ماه سال آینده با حضور حماسی مردم عیان می شود.
استاندار مرکزی افزود: نا به سامانی های اقتصادی کشور نه تنها در چهار سال بلکه در هشت سال آینده به آسانی قابل رفع نیست اما با وجود این شرایط، دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
وی عنوان کرد: در سال جاری هزار و45 واحد تولیدی در استان مرکزی تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و اگر در کشور در هر منصب و کسوتی بی انصافی صورت گیرد، به طور قطع دین را از رفتار خود کنار گذاشته ایم.
زمانی قمی تاکید کرد: ابتدای سال 95 برای پرداخت تسهیلات به هفت هزار و 500 واحد تولیدی هدفگذاری صورت گرفت در صورتی که امروز به 23 هزار واحد تسهیلات پرداخت شده و باید این نقاط قوت و تلاش های صورت گرفته به مردم منعکس شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح 55 متری شهر اراک گفت: این طرح ارتباطی به دولت ندارد و تامین منابع مالی مورد نیاز آن باید توسط شهرداری به عنوان متولی صورت گیرد و ساز و کارهای طرح کاملا مشخص است و با توجه به رقم بالای مورد نیاز و ناتوانی شهرداری در تامین این ارقام، باید از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کرد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: به نظر می رسد سرمایه گذار فعلی طرح که تاکنون سرمایه خود از آلمان منتقل نکرده و این تعلل معنایی ندارد و باید به دنبال سرمایه گذار واقعی برای این طرح بود.
وی ادامه داد: بیش از این نمی توان زمان را برای این طرح صرف کرد چراکه مردم محق هستند و باید مشکلاتی را که به واسطه این طرح متحمل شده اند را رفع کرد.
زمانی قمی ادامه داد: در صورتی که مسجل شود که طرح مشکلات بیشتری را به همراه دارد و همچنین فاقد توجیه اقتصادی است تصمیم قاطع اتخاذ خواهد شد و به عنوان رئیس کمیسیون ماده پنج ، به صورت قانونی تصمیم نهایی اتخاذ می شود.
زمانی قمی با تاکید براینکه رسیدگی به وضعیت طرح 55 متری و تعیین تکلیف ارتباطی به انتخابات ندارد بلکه مطالبه اصلی شهروندان است.
استاندار مرکزی بیان کرد: شهرداری توان تامین منابع مالی این طرح به تنهایی را ندارد و باید سرمایه گذار جذب کرد و امید است که ظرف یک ماه آینده تلاش ها به نتیجه برسد در غیراین صورت تصمیم نهایی مبنی بر لغو طرح اتخاذ می شود.
وی اضافه کرد: ضرورت اجرای طرح 55 متری برای شهر اراک واضح و روشن است اما اگر با امکانات موجود اجرای آن ممکن نباشد، آثار منفی و مشکلات آن را تاب نخواهیم آورد.
به گزارش ایرنا، در این نشست رئیس شورای شهر اراک اظهار کرد: طرح 55 متری به منظور سهولت در اجرا به 57 بلوک تقسیم شده و تاکنون 70 درصد طرح اجرایی شده است به طوری که هفت تقاطع غیرهمسطح در قالب طرح اجرا و به بهره برداری رسیده است.
اسماعیل تاج آباد تصریح کرد: شورای چهارم کلانشهر اراک از حیث عملکرد در پی بررسی مشکلات طرح برآمد و تا به امروز خواستار خروج اراک از یک شهر تک هسته ای بوده اما انجام طرح های بزرگ عزم بزرگ می طلبد چرا که اجرا این طرح از توان مدیریت شهری خارج است.
وی منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود 40 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرداری اراک توان تامین چنین مبلغی را ندارد و از طرفی رکورد فعلی در بخش مسکن قفلی بر اجرای این طرح است.
تاج آباد بیان کرد: شهرداری اراک تاکنون چهار هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه کرده است اما باید دستگاه های دیگر نیز همکاری داشته باشند و در گام نخست نیز بخش خصوصی وارد میدان شود.
رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه طرح جامع شهری اراک توسط مشاور بررسی شده است و هیچ جایگزینی برای طرح 55 متری در این شهر وجود ندارد و تاکنون 10 ها پلاک در راستای این طرح خریداری شده و به هیچ عنوان امکان لغو این طرح وجود ندارد و تعلل در اجرای آن تنها اجرای طرح را با ارقام بیشتر رقم می زند و باید به سرعت در صدد اجرایی شدن آن برآییم.
به گزارش ایرنا، در این نشست رئیس اتاق بازرگانی اراک اظهار کرد: در سال 95 شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی عملکرد و دستاورد بسیاری مطلوبی داشت به طوری به عنوان شورای برتر در کشور از سوی وزیر اقتصاد مورد تقدیر قرار گرفت.
محمدرضا جعفری خواستار رسیدگی به وضعیت طرح 55 متری در اراک شد و گفت: این طرح مشکلات فراوانی را در پی داشته است و تاکنون بعد از 13 سال از تصویب آن اقدام جدی برای اجرا صورت نگرفته است که باید تعیین تکلیف آن به سرعت انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با اشاره به اقتصادی نبودن اجرا طرح 55 متری عنوان کرد: زمان زیادی از تصویب این طرح می گذرد و با وجود اینکه طرح در قالب 57 بلوک کوچک تقسیم شده است همچنان توجیه اقتصادی لازم را ندارد و باید در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد.
رقیه یادگاری افزود: با توجه به به حجم سرمایه گذاری و وضعیت معابر به نظر نمی رسد که تنها 30 درصد از طرح باقی مانده باشد از طرفی هسته مرکزی شهر دارای بافت تاریخی است.
به گزارش ایرنا، در این نشست حسابرسی دفاتر مالیاتی شرکت ها و واحدهای صنعتی بیش از یک سال غیرقانونی عنوان شد است که با پیگیری شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی و تصویب در شورای گفت و گوی کشوری، این امر امروز مصوب شد.
با توجه به اینکه فاکتورهای خرید توسط امورمالیاتی مورد تایید نبود در این نشست مصوب شد که امورمالیاتی فاکتورهای خرید و شرایط آن را مورد تایید قرار دهد.
استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفر و وجود 2 هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی در زمره چهار قطب صنعتی کشور قرار دارد.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.