به گزارش ایرنا، هادی فدایی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه 12 کلاسه اردوگاه افاغنه شهید ناصری ساوه با نام محمد محسنی شهید مدافع حرم، افزود: اردوگاه شهید ناصری، بزرگترین مهمانشهر کل کشور است که باید اقدامات مستمر برای تغییر وضعیت کنونی این مجموعه برای رسیدن به شرایط مطلوب انجام شود.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان مرکزی برای اتباع خارجی گفت: 900 نفر دانش آموز در 2 شیفت و در دوره های اول و دوم در این مدرسه تحصیل می کنند اما دانش آموزان مقطع دوره دوم متوسطه اردوگاه شهید ناصری باید برای ادامه تحصیل به ساوه یا روستاهای همجوار مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: انتظار می رود با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مشکل گاز اردوگاه شهید ناصری نیز برطرف شود.
فدایی افزود: هدف مسئولان در ایران اسلامی حفظ کرامت تمامی شهروندان است و سه قوه به دنبال ایجاد آرامش برای مردم هستند و ساخت این مدرسه نیز در راستای ارائه خدمت به پناهجویان مسلمان افغان بوده است.
فرماندار ساوه نیز گفت :یکهزار و 100 دانش آموز در اردوگاه شهید ناصری مشغول به تحصیل هستند.
محمد بهاروند افزود: مدرسه ای که به بهره برداری رسیده هم تراز سایر واحدهای آموزشی شهرستان، از کیفیت و تجهیزات مناسبی برخوردار است و با اقدامی جهادی در حدود 80 روز ساخته شده است.
وی، با بیان اینکه مشکل نام نویسی اتباع افغان در مدارس رفع شده، گفت: جمهوری اسلامی تاکید بسیاری بر مقوله آموزش و پرورش دارد چراکه در دین مبین اسلام تاکید شده همه باید از مزایای تعلیم و تربیت بهره مند شوند و در حال حاضر نیز هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود جا و مکان در ساوه، از تحصیل بازنمانده است.
فرماندار ساوه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر محروم نماندن اتباع خارجی از تحصیل، بیان کرد: آمادگی ساخت مدارس با همکاری سازمان ملل در ساوه وجود دارد.
مدرسه 12 کلاسه شهید محسنی با اعتبار 12 میلیارد ریال و مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، اتحادیه اروپا، آلمان، ژاپن، نروژ، جمهوری کرده و فدراسیون روسیه ساخته شده است.
در حال حاضر چهار هزار و 306 دانش آموز مهاجر افغان در مدارس این شهرستان تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار و 395 نفر پسر و مابقی دختر است که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.
در مجموع 50 هزار و 318 دانش آموز سه دوره تحصیلی و پیش دبستانی در 267 باب مدرسه ساوه تحصیل می کنند.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشارد هنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.