به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر سه شنبه در سی و نهمین نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در روستای زرنوشه شهرستان آشتیان، افزود: با توجه به اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلات با محدودیت های اعتباری مواجه هستند حمایت از اشتغال خرد روستایی که به اعتبارات کمتری نیاز دارد می تواند راهگشای مشکل بیکاری و همچنین رونق تولید باشد.
وی ادامه داد: مشارکت روستائیان برای راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در محل زندگی، یکی از برنامه های مدیریت ارشد استان مرکزی است که دستگاه های مربوط به خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارائه پروانه تاسیس و همچنین بانک در پرداخت تسهیلات به هنگام باید همکاری لازم را داشته باشند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و با مدیریت منطقی و کارشناسی از سوی بخشداران و دهیاران بستر ساز اشتغال پایدار و عاملی موثر در جلوگیری از مهاجرات بی رویه به شهرها است.
وی اظهار کرد: راه اندازی اشتغال خرد روستایی نه تنها ارتقاء شرایط اقتصادی و معیشتی روستائیان را به دنبال دارد بلکه می تواند گامی اساسی در راستای مهاجرت معکوس باشد.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: روستا ها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شود و مسئولان باید با شناخت ظرفیت های روستایی، با راهبردهای موثر و جذاب شرایطی را مهیا کنند که جذابیت لازم برای حضور جمعیت در روستاها و تقویت اقتصاد آن مهیا شود و روند مهاجرت به شهرها را معکوس کنند.
وی گفت: بانک های عامل باید در کمک به تولید در استان به خصوص حمایت از اشتغال روستایی، وحدت رویه داشته باشند و همه ظرفیت های خود را در راستای احیاء تولید و ایجاد اشتغال در استان به کار گیرند.
زمانی قمی درخواست بانک ها در ارائه وثیقه و ضمانتنامه از کارآفرینان را یک مشکل بزرگ عنوان کرد و گفت: بانک ها باید شیوه خدمات رسانی خود را به مشتریان به خصوص صاحبان صنایع تغییر داده و اگر لازم باشد نسبت به اختیارات بیشتر با مدیران بالادستی خود در تهران مکاتبه کنند.
وی اضافه کرد: کارآفرینان نیز باید بدانند که در برابر خدمات بانک ها مسئول هستند و تسهیلاتی که از بانک ها دریافت می کنند باید هنگام سررسید، پرداخت کنند.
استان مرکزی دارای یک هزار و 210 روستا است که از این تعداد 752 روستا دارای دهیاری است.
2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.