داود طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان بذر درختچه در محل گداره در سطح 15 هکتار در منطقه کاشت نهال بادامک کاشته شد.
وی اظهار کرد: پارسال 24 هزار نهال بادامک در منطقه گداره محل اجرای طرح ترسیب کربن کاشته و عملیات واکاری توسط گروه های توسعه روستایی در یک ماه انجام شد.
وی ادامه داد: ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت های گیاهی است و به دلیل اینکه فعالیت صنعتی با افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه ای همراه است، سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می کند.
طالبی بیان کرد: نهال های گلدانی بادامک با هدف افزایش پوشش گیاهی گونه بادامک در منطقه این طرح، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از روان آب های حاصل از بارندگی بلند و کوتاه مدت منطقه و افزایش تولید علوفه و میزان بذر بادامک برای سال های آینده کاشته شدند.
طالبی یادآورشد: در هشت روستای شهرستان محلات با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیاء پوشش گیاهی آسیب دیده، کاهش وابستگی بهره برداران کشاورزی به پوشش گیاهی و تعریف شغل های جانبی برای دامداران این اراضی در قالب طرح ترسیب کربن دنبال می شود.
طالبی افزود: تفاهم نامه سه جانبه طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات اردیبهشت سال 92 با حضور نماینده دفتر توسعه عمران زیست وزارتخانه های امور خارجه و کشور و استانداری مرکزی امضاء شده است.
وی افزود: این تفاهم نامه بین المللی مربوط به هشت روستای شهرستان محلات است که با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیاء پوشش گیاهی آسیب دیده اجرا می شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی، 185 هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی دارد که 14 هزار هکتار آن مراتع غنی، 45 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه مراتع فقیر است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.