به گزارش ایرنا،محمد محسن آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: آقار خلاقانه و دست ساخته های ابتکاری دانش آموزان 55 مدرسه و 145 کلاس درس در این جشنواره نمایه حضوری شده است.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی خلاقیت های دانش آموزی و معرفی دست سازه ها و ایده ها و توسعه فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان دوره ابتدایی در زمینه علوم تجربی و علوم اجتماعی است.
وی بیان کرد: در این جشنواره دانش آموزان سراسر شهرستان طرح های ابداعی را به مدارس ارائه می کنند که از میان این دست ساخته ها 10 اثر جدید و تازه به مناطق شهرستان و 10 اثر به استان ارسال می شود و پس از نظارت و بررسی داوران 2 اثر به مرحله کشوری راه می یابد.
محسن آبادی تصریح کرد: دست ساخته های موجود اگر به ثبت کشوری برسد توسط سازمان نخبگان و پژوهش سرای دانش آموزی مورد حمایت قرار می گیرد تا با شناسایی دانش آموزان با استعداد در زمینه هنر، فیزیک، شیمی، ریاضی و رایانه و ارائه آموزش های لازم آمادگی برای حضور در رقابت های کشوری حاصل شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان فراهان خاطر نشان کرد: این طرح با فراخوان از آبان ماه امسال در مدارس کلید خورد و دانش آموزان با راهنمایی مربیان خود در زمینه طرح هایی که نیازمند تحقیق و پژوهش است، به صورت گروهی و با انجام مطالعه و پژوهش پروژه خود را به جشنواره ارائه دادند.
وی اظهار کرد: کمبود اعتبار سرانه ای در مدارس و پاسخگو نبودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی از جمله مشکلات این بخش است که باید مد نظر قرار گیرد زیرا این مهم موجب می شود دانش آموزان در این راستا از وسایل و امکانات خود استفاده کنند و با مشکلاتی مواجه شوند.
جشنواره جابربن حیان از یکم تا 10 اسفند ماه در محل پژوهش سرای امیرکبیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فراهان دایر است.
2 هزار 800 دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی در سطح شهرستان فراهان مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است و در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافته و در این خطه بر اساس آخرین آمار 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/6013/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.