حسین صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه آمار مقایسه ای و تجمیعی در زمینه اقدامات مختلف این مجمع و آموزش و پرورش شهرستان ابهر، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز ابهر رتبه اول جذب مشارکت های مردمی را در استان دارد و از سال 92 تا کنون 60 میلیارد ریال کمک های مردمی برای تکمیل پروژه ها جذب شده است و در زمینه این آمار تا سال 92 آمار مشخصی وجود ندارد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ابهر با اشاره به اینکه کلاس های خیر ساز شهرستان در سال 92، 83 مورد بوده است، تصریح کرد: در زمان حاضر تعداد این کلاس ها به بیش از 131 مورد رسیده است.
وی با بیان اسامی مدارسی که‌ اقدامات مختلفی در آنها صورت گرفته است، تاکید کرد: دیوار و حصار کشی در 10 مدرسه روستایی انجام شده و آسفالت ریزی در مدارس از 2 مدرسه به 26 مدرسه افزایش یافته است.
صالحی یادآور شد: برای تجهیز لوازم اداری مدارس نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال جذب و 12 هزار جلد کتاب نیز در سال جاری در مدارس توزیع شده است.
وی بیان کرد: در هفته دولت سال جاری نیز، 3 پروژه مدرسه سازی در روستاهای ازناب، آلگزیر و ارهان با حضور مسئولان و اصحاب رسانه کلنگ زنی شد و علاوه بر این مدرسه روستای عمید آباد نیز که از تعهدات خیرین در یازدهمین مجمع خیرین است، سال آینده افتتاح می شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: از سال 92 تا کنون از 14 پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش 8 پروژه از جمله، باقرالعلوم، کاشانی 1، کاشانی 2، نهضت سواد آموزی، خانصنمی، کانون رضوان صایین قلعه، امام صادق تکمیل شده است.
صالحی افزود: طبق آمار دقیق و کارشناسی شده، از سال 92 تا کنون تعداد اجرای سیستم گرمایشی مرکزی در مدارس شهرستان از 46 مورد به 76 مورد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه ابهر در بین مناطق 14 گانه استان زنجان در سال 93 موفق به کسب رتبه نخست استان شد و در سال 94 نیز رتبه دوم منطقه را دریافت کرد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ابهر با اشاره به ارتقای میانگین معدل دانش آموزان شهرستان از 11 در سال 92 به 13 در سال جاری، تاکید کرد: اقدامات بسیار دیگری نیز در زمینه صرفه جویی اقتصادی و نیز ارتقای هسته مشاوره در ابهر به مرکز مشاوره، افزایش مراکز پیش دبستانی، همایش های مختلف علمی و فرهنگی در سطح استان و منطقه و نیز اجرای پروژه های مقاوم سازی از 3 به 5 پروژه رسیده است.
7324/6085
خبرنگار : اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.