به گزارش ایرنا، محمود نعمتی روز شنبه در کارگروه ارتقاء کیفیت آرد و نان استان مرکزی افزود: سند ارتقاء کیفیت آرد و نان استان مرکزی از سال گذشته با چشم انداز پنج ساله تدوین شده که هم اینک 20 درصد اهداف محقق و بر اساس برنامه ریزی پیشروی داشته است.
وی ادامه داد: سند ارتقاء کیفیت آرد و نان استان مرکزی به دبیری شرکت غله استان تدوین شده و این شرکت وظیفه دارد اهداف این سند را به دستگا های عضو کارگروه ارائه کرده و نتایج را جمع آوری و به استانداری مرکزی ارائه کند.
مدیر کل امور اقتصادی و بین المللی استانداری استان مرکزی بیان کرد: در سال زراعی گذشته دو نوع بذر با کیفیت در استان مرکزی کشت شد که نتیجه این آزمایش مثبت ارزیابی شده و از سال آینده این دو نوع بذر در دیگر مزارع استان کشت می شود.
وی با بیان اینکه تولید نان از کارگاه ها و نانوایی های انفرادی باید به واحدهای صنعتی تولید نان تبدیل شوند، بیان کرد: شرکت غله و فرمانداری ها از سال آینده از ارائه پروانه نانوایی انفرادی خودداری کنند.
نعمتی اضافه کرد: هم اینک بین گندم با کیفیت و نان با کیفیت رابطه مستقیم وجود دارد در صورتی که این 2 نباید تحت تاثیر یکدیگر باشند و در واقع سند ارتقای کیفی نان به دنبال ایجاد رضایتمندی عمومی و افزایش بهره وری در صنعت نان است.
وی در خصوص ذخیره سازی گندم در استان نیز گفت: هم اینک بیشتر شهرستان های استان از سیلو برخوردار هستند و از سال آینده مشکل ذخیره سازی گندم در استان وجود ندارد.
استان مرکزی با وجود مزیت های صنعتی جز 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی محسوب می شود.
ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای مکانیزه 400 هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای مسقف و روباز 200 هزار تن است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.