علی اکبر ملکی راد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه محور اصلی استقرار مرکز علم و فناوری در دانشگاه پیام نور استان است و این مرکز علمی به عنوان الگو (پایلوت) میزبانی این طرح را پذیرفته است.
وی با اشاره به راه اندازی انجمن علم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه اظهار کرد: مجوز این انجمن از سوی وزارت علوم صادر شده و این تصمیم در راستای کاربردی شدن پژوهش ها ، تبدیل ایده به عمل و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: نواقصی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد که به منظور جبران و اصلاح آن و توسعه تعامل و ایجاد کارآفرینی، پژوهش های بنیادین و منطبق بر نیاز کاربردی صنعت از طریق راه اندازی این مرکز دنبال می شود.
وی عنوان کرد: اعضای این انجمن حلقه ای تخصصی از نخبگان دانشگاه های استان مرکزی است و انجمنی استانی به شمار می رود که تنها در دانشگاه پیام نور استقرار یافته است و به زودی دستاوردهای عملی آن به ثمر می نشیند.
ملکی راد گفت: دانشگاه پیام نور استان مرکزی دارای سه شرکت دانش بنیان است که تاکنون با پنج صنعت استانی و ملی همکاری پژوهشی داشته است.
وی، با تاکید بر اینکه امسال ارتباط دانشگاه و صنعت تقویت شده است، افزود: تاکنون ارزیابی مثبتی از انجام طرح و پایان نامه های پژوهشی مشترک به منظور رفع مشکلات صنایع در استان مرکزی و توسط دانشگاه پیام نور استان انجام گرفته است، اما بودجه های اختصاص یافته به دانشگاه ها در این خصوص قابل توجه نیست.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی پژوهانه(دارای گرنت پژوهشی و حق التحقیقی) است اما، بودجه کافی ندارد و این امر مشکل اساسی برای توسعه پژوهش در عرصه های مختلف است.
این مقام دانشگاهی یادآور شد: می توان به واسطه انجام پژوهش ها به ویژه پژوهش های ملی و ارتباط با صنایع بودجه ها تحقیقاتی را افزایش داد که این امر برای دانشگاه نیز سودآوری به همراه دارد.
ملکی راد افزود: پژوهشگران براساس گرنت یا تسهیلات بانکی بلاعوض ویژه انجام اقدامات پژوهشی بودجه دریافت می کنند و حداکثر 250 میلیون ریال و حداقل 30 میلیون ریال بر اساس امتیاز پژوهش پرداخت می شود اما، با این حال رقم بودجه ای دانشگاه برای تامین اهداف پژوهش محور کافی نیست.
دانشگاه پیام نور استان مرکزی با 9 گروه آموزشی در 13 شهر استان مرکزی دارای مرکز آموزشی است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.