۹۴۷ کیلومتر از خطوط انتقال آب شبکه توزیع استان مرکزی که دچار فرسودگی بود در دولت تدبیر و امید تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۹۴۷ کیلومتر از خطوط انتقال آب شبکه توزیع این استان که دچار فرسودگی بود در دولت تدبیر و امید تعویض شده است.

به گزارش جماران، یوسف عرفانی نسب افزود:  توسعه ۲۴۲ کیلومتر شبکه توزیع  و خطوط انتقال و ساخت ۱۰ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۱۶ هزار مترمکعب از جمله اقدامات این شرکت در دولت تدبیر و امید در هفت سال خدمت در استان بوده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۹۲ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع در سال‌های ۹۲ تا پایان ۹۸ در روستاهای استان توسعه پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۱۵۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرهای استان اصلاح، بازسازی و حفر شده و ۹۲ حلقه چاه آب نیز برای تامین آب مورد نیاز شهرهای استان در دولت تدبیر و امید تجهیز شده است.

عرفانی نسب افزود: در این مدت ۲۳۱ حلقه چاه جدید برای تامین آب آشامیدنی مردم روستاهای استان حفر و  ۱۹۳ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۳۹ هزار و ۹۶۰ متر مکعب ساخته شده است.

وی اظهار داشت: ۱۶مجتمع بزرگ آبرسانی در سطح روستاهای استان مرکزی با اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان به اجرا درآمده و با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها جهش در تامین آب آشامیدنی روستایی اتفاق افتاد و بسیاری از مشکلات آبرسانی به روستاها برطرف شد.

 عرفانی نسب افزود: ۸۵ و ۲۶ دهم درصد مردم ساکن در روستاهای استان در دولت تدبیر و امید از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند که از میانگین کشوری هم بالاتر است.

وی اظهار داشت: ۸۶ روستا نیز در این مدن با اتمام این مجتمع‌ها به جمع روستاهای تحت پوشش شرکت افزوده شد و جمع روستاهای دریافت کننده خدمات را در سطح استان مرکزی به۸۵۳ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در سایه حمایت و توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم، اجرای طرح‌های  فاضلاب در شهرهای استان شتاب بیشتری گرفت و در مجموع ۶ طرح بزرگ فاضلاب شامل ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای اراک، ساوه، تفرش، خمین، آشتیان و شازند به اجرا درآمد که تاکنون سه تصفیه خانه به بهره‌برداری رسیده و امید است تا پایان دولت هم یک تصفیه خانه دیگر به بهره برداری برسد. 

عرفانی نسب افزود: ۳۵۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی فاضلاب در سطح شهرهای استان مرکزی اجرا شده و بالغ برچهار هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب شده است. 

وی با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ آبرسانی به شهرهای استان مرکزی در سال‌های ۹۲ تا ۹۸ از جمله طرح آبرسانی به شهر ساوه از سد الغدیر، آب رسانی به شهر دلیجان از سد کوچری و ساخت تصفیه خانه آب شهر محلات افزود: در این راستا ۲۰ طرح آبرسانی دیگر در شهرهای استان در این مدت اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.