رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هفت سال گذشته سطح گلخانه های این استان 90 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هفت سال گذشته فعالیت دولت تدبیر و امید سطح گلخانه‌های فعال استان کرمانشاه با ۹۰ درصد افزایش از ۲۶ هکتار به ۴۲.۵ هکتار رسیده است.

به گزارش جماران، نوربخش حاتمی افزود: همچنین در هفت سال گذشته مجتمع های گلخانه‌ای استان کرمانشاه از یک مورد به ۱۸ مورد، تولید گل شاخه بریده از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه به هفت میلیون شاخه، میزان تولید سبزی و صیفی از هزار و ۸۰۰ تن به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

او همچنین اظهار داشت: در بخش گیاهان دارویی نیز سطح زیرکشت زعفران از ۳۷ هکتار به ۳۰۳ هکتار، گل محمدی از ۱۴۵ هکتار به ۳۰۷ هکتار و سایر گیاهان دارویی نیز از ۶۲۵ هکتار به سه هزار و ۲۶۴ هکتار رسیده است.

به گفته او، تعداد نهالستان‌های استان نیز از هشت مورد به ۱۱ مورد و تعداد نهال‌های تولیدی نیز از ۵۰۰ هزار اصله به ۷۰۰ هزار اصله رسیده است.

حاتمی در ادامه گفت: با تلاش های صورت گرفته سطح باغات پسته در استان کرمانشاه از ۱۲ هکتار به ۲۱۲ هکتار ،سطح باغات مدرن از ۱۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار و محصولات باغی نیز از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه اکنون ۲ شهرک گلخانه‌ای در استان در دست ساخت است، گفت: براساس وعده‌های داده شده تا پایان امسال ۳۷.۷ هکتار به مساحت شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان اضافه خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه یکی از این شهرک‌ها، گلخانه حیدرآباد شهرستان هرسین است، افزود: این شهرک گلخانه‌ای قرار است در قالب ۲ مرحله ۲۳ و ۲۰ هکتاری احداث شود که تا پایان سال ۱۵ هکتار از مرحله اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دومین شهرک گلخانه‌ای در دست ساخت در استان کرمانشاه در منطقه تپه داراب خان شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد، گفت: این گلخانه  ۳۷ هکتاری است که سرمایه‌گذار آن قول بهره برداری از هشت هکتار آن را تا پایان امسال داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.