«سعید فرخی» روز یکشنبه در پایان نشستی که با حضور کشاورزان شهرستان ساوه در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: برآورد خسارت تگرگ و سرما بر باغات و مزارع گندم و جو استان مرکزی به خصوص ساوه انجام و گزارش آن به سازمان مدیریت بحران ارائه شده است.

وی افزود:به پیشنهاد منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نشستی و فرماندار با هدف بررسی مشکلات کشاورزان این منطقه برگزار شد تا در سال جهش تولید ضمن شناسایی موانع و مشکلات پیش روی تولید در بخش کشاورزی، برای رفع آنها اقدام کنیم.  

فرخی افزود: حل برخی از مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان از اختیارات استانی خارج است اما کار شناسایی و پیگیری آنها را در مراجع تصمیم گیر کشوری انجام می دهیم و تلاش می کنیم مشکلاتی که خل آنها مستلزم همکاری بین بخشی در استان است را با تعامل و هم افزایی حل کنیم.
معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: برای هر دسته از مشکلات حوزه های مختلف تولیدی از جمله کشاورزی استان یک مسئول تعیین می کنیم و به صورت منظم برای رفع آنها کوشش خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در طول سال جاری برای رفع مشکلات حوزه تولید در سایر بخش های شهرستان ساوه نشست های تخصصی برگزار می کنیم ضمن اینکه فرمانداری نیز به صورت مداوم پیگیر این مشکلات است.
معاون استاندار مرکزی گفت: پیگیری تامین و تخصیص آب از سد الغدیر نیز در جلسه امروز انجام شد و در راستای سفر چندی پیش استاندار به ساوه قرار است با برنامه ریزی مناسب زمینه استفاده بهینه از منابع آب در این شهرستان را فراهم کنیم.
به گفته فرخی برای تامین نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی ساوه نیز با اینکه تلاش هایی انجام شده اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که در جلسه امروز قرار شد با مدیریت جهاد کشاورزی استان این مشکل را پیگیری و برطرف کنیم.
وی همچنین در مورد گلایه برخی کشاورزان به نحوه توزیع سوخت، گفت: سامانه توزیع سوخت دارای نواقصی به خصوص در زمینه تولید است و هفته گذشته نیز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین رابطه جلسه ای با مصوبات نافع داشت که برای تحقق آنها تلاش خواهیم کرد.
شهرستان ساوه با ۱۳۵ هزار هکتار سطوح باغی و زراعی توان تولید سالانه تا ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
سد ساوه هم مهمترین منبع تامین آب کشاورزی با ظرفیت ۲۶۸ میلیون مترمکعب است که طبق مصوبه هفته گذشته در سفر استاندار مرکزی قرار شد ۹۸ میلیون مترمکعب از منابع آن برای استفاده کشاورزان و باغداران دشت مرکزی اختصاص یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.