آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: شمار قابل توجهی از طلاب و روحانیان این استان به صورت داوطلبانه به عنوان پشتیبان کادر درمانی به بیمارستان‌های مختلف استان اعزام شدند و خدمات ماندگاری از خود به جا گذاشتند.

وی ادامه داد: آیین غسل و کفن جان‌باختگان ناشی از کرونا یکی از مهمترین دغدغه‌های علما و مردم بود که شماری از روحانیان به صورت داوطلبانه به آرامستان‌های استان رفتند و پیکر افرادی را که در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند، غسل، کفن و دفن می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: توزیع بیش از ۶ هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاها، ضدعفونی کردن مساجد، معابر و اماکن عمومی از دیگر اقدامات طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه این استان در مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: ۱۰ کارگاه تولید ماسک و ۲ کارگاه تولید دستکش از سوی حوزه‌های علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تجهیز و فعال شد که بیش از ۲۰۰ طلبه به صورت شبانه روزی در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در نقطه آغاز شیوع ویروس کرونا بعد از قم دومین استان در این خصوص بود اما با مشارکت هدفمند تمامی لایه‌های جامعه امروز شرایط این استان قابل قبول است و میزان بهبودیافتگان مبتلایان به این ویروس در استان به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: حمایت از افرادی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا آسیب اقتصادی دیدند براساس رزمایش کمک مومنانه در این استان کلید خورد و در گام نخست این رزمایش توزیع یکصد هزار بسته معیشتی بین مردم از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد که تاکنون ۴۵ هزار بسته تهیه و توزیع شده است.

بیش از پنج هزار طلبه زن و مردم ۲۷ حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه دوازدهم اردیبهشت سال جاری ۹۵ هزار و  ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۱  نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.