حجت‌السلام والمسلمین سید «عبدالمهدی موسوی» روز سه‌شنبه در نشست شورای عالی قضایی استان مرکزی، افزود: تکریم ارباب رجوع ضرورت خدمت‌رسانی و زمینه ساز عدالت اجتماعی در دستگاه قضایی است و  باید در تمام سطوح مدیریتی و زیرمجموعه‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی است و گسترش عدالت اجتماعی، ایجاد اعتماد، آرامش، امنیت عمومی و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر جایگاهی مورد تاکید است و باید از سوی تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان مرکزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نسبت به شتاب‌بخشی برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: از تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه این نهاد انتظار می‌رود نسبت به برنامه‌های تحولی توجه ویژه داشته باشند و با ارائه ایده‌ها و نظرات کارگشا گام مهمی در این راستا بردارند.

حجت‌السلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: حرف و عمل در تمامی دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی باید همراه با در نظر داشتن برنامه‌های تحولی قوه قضاییه باشد به طوری که آحاد مردم این برنامه‌ها را به خوبی در لایه‌های مختلف جامعه لمس کنند.

وی بیان کرد: ۱۰ سرفصل اصلی از سوی ریاست قوه قضاییه به تمامی استان‌ها ابلاغ شده که این مهم باید در دادگستری کل استان نیز سرلوحه امور قرار بگیرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اطاله دادرسی یکی از مشکلات توسعه قضایی دانست و گفت: اطاله دادرسی باعث نارضایتی عمومی و کاهش اثر بازدارندگی قوانین به خاطر ایجاد فاصله بین کیفر و عمل مجرمانه شده است که رفع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد. 

حجت‌السلام والمسلمین موسوی افزود: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در رشد آگاهی‌های حقوقی مردم موثر است و این امر یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی استان مرکزی محسوب می‌شود.

وی ارتقای سطح دانش علمی کارکنان، تحقق عدالت، کاهش ورود پرونده‌ها همراه با راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی، توجه ویژه به تولید و حمایت از کالای ایرانی و تسهیل امور فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان مرکزی عنوان کرد

 رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: ۱۰ جرم اول و علت وقوع این جرایم در این استان باید فهرست‌بندی شده و برای کاهش آن برنامه‌ریزی‌های کارشناسی تدوین شود.

حجت‌السلام و المسلمین موسوی گفت: مبارزه با فساد یکی دیگر از اولویت‌های قوه قضاییه است که این مهم با قدرت در استان مرکزی نیز پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: حفظ آبروی افراد، احیای حقوق عامه، استفاده از جوانان انقلابی، افزایش روحیه جهادی، بصیرت‌افزایی با نگاه تحولی، استفاده فکری از نخبگان، مشارکت مردم در برنامه‌های تحولی، تعامل سازنده با اصحاب رسانه، ایجاد یک بستر مجازی با هدف افزایش ارتباط بیشتر با مردم، تقویت شوراهای حل اختلاف و تلاش برای بیشتر شدن آمار صلح و سازش از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان مرکزی است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.