«محمود نعمتی» روز دوشنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی افزود: بخشی از تحقق جهش تولید در استان با توجه به راهبردهای هدفمند در حوزه گیاهان دارویی رخ می‌دهد و باید منابعی که قابل واگذاری است به‌صورت دیم برای کاشت گیاهان دارویی واگذار شود.

وی بیان کرد: یکی از شرایط این اراضی داشتن بارندگی سالانه ۳۰۰ میلیمتر است و واگذاری این اراضی می‌تواند بدون نیاز به مجوز آب برای متقاضیان صورت گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است دولت به این پتانسیل اقتصاد کشاورزی نگاه ویژه داشته باشد و در قیمت واگذاری و شرایط تشریفات را تسهیل کند.

نعمتی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مشکلات انباشت گوساله‌های پرواری در دامداری‌های استان مرکزی نیز گفت: ۲۰ هزار گوساله‌پرواری بالای ۵۰۰ کیلو در دامداری‌های این استان به‌دلیل کاهش عرضه تقاضا وجود دارد که این امر موجب ضرر و زیان‌هایی برای دامداران شده و باید بدون فوت وقت برای این معضل چاره‌ای اندیشید.

وی عنوان کرد: مشکلات انباشت گوساله‌های پرواری در این استان برای کاهش ضرر و زیان دامداران در دست بررسی است و شرکت پشتیبانی امور دام باید نسبت به خرید تضمینی از این قشر با قیمت تمام شده اقدام کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: به منظور ارایه تسهیلات به دامداران نیز باید تدابیری اندیشیده شود و این قشر از محل صندوق توسعه ملیبتوانند با دریافت تسهیلات بخشی از چالش‌هایشان را مدیریت کنند.

نعمتی اظهار داشت: صدور مجوز برای صادرات دام زنده نیز نقش موثری در کاهش مشکلات دامداران و جلوگیری از ضرر و زیان وارد شده به این قشر دارد.

وی گفت: ایجاد بستر لازم برای بسته‌بندی گوشت قرمز نیز از دیگر مواردی است که باید در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.