«حسین هاشمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب برای ایام نوروز خریداری شده و با انتقال به استان در انبارها نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵ غرفه برای توزیع میوه نوروزی استان مرکزی پیش‌بینی شده است که هشت غرفه آن در اراک و بقیه در سایر شهرستان‌ها مستقر می‌شود و وظیفه توزیع اقلام میوه نوروزی را برعهده دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی عنوان کرد: سیب و پرتقال نوروزی به ترتیب با قیمت هر کیلوگرم ۴۷ و ۴۵ هزار ریال توزیع می‌شود.

هاشمی افزود: در صورت افزایش تقاضا، امکان افزایش ذخیره‌سازی و توزیع این محصولات در استان مرکزی وجود دارد.

وی ادامه داد:توزیع میوه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال آتی ادامه می‌یابد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.