«حسین هاشمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و 760 تن میوه نوروزی شامل 600 تن سیب و یکهزار و 160 تن پرتقال در انبارها و سردخانه های استان مرکزی ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: توزیع میوه نوروزی از 26 اسفند ماه جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال ادامه دارد.
مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: 54 غرفه برای توزیع میوه نوروزی در استان دایر شده که 11 غرفه آن در اراک و بقیه در سایر شهرستان ها است.
هاشمی افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب در طرح میوه نوروزی 60 هزار ریال و هر کیلوگرم پرتقال 37 هزار ریال تعیین شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی گفت: توزیع میوه نوروزی استان هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 انجام می شود.
وی ادامه داد: میزان ذخیره میوه نوروزی استان امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته و برای تامین میوه مورد نیاز مردم استان در ایام تعطیلات سال جدید مشکلی وجود ندارد.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.