به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا قوه قضائیه در راستای حفظ سلامتی زندانیان تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت مربوطه و رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرده در راستای حفظ بهداشت، محیط زندان‌ها و وسایل بهداشتی را به گونه‌ای طبقه بندی کند که به سلامت زندانیان لطمه‌ای وارد نشود.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: همچنین در این مدت سعی شده اعطای مرخصی به زندانیان به گونه‌ای باشد که برای سلامتی سایرین خطری ایجاد نکند، البته در این زمینه بخشنامه‌ای ابلاغ شد و پیرو آن تا پایان فروردین ماه سال جاری امکان مرخصی بسیاری از زندانیان از قبیل امنیتی و غیر امنیتی، مالی و غیر مالی که حضور آن‌ها در جامعه با خطری همراه نبود و از شرایط مرخصی بهره مند می‌شدند، فراهم شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: پیش از پایان فروردین ماه رئیس دستگاه قضا در نشست با مسئولین مربوطه دستورالعمل مفصلی تهیه کرد که بر اساس آن مرخصی تعدادی از زندانیان که به مرخصی رفتند، تمدید شده است و ممکن است که مشمول عفو قرار بگیرند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده معدوم سازی جوجه‌های یک روزه عنوان کرد: در خصوص این مساله پروندهای قضائی مربوطه تشکیل شده است و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، باید به منظور کسب اطلاعات بیشتر پرسش‌هایی از وزارتخانه مربوطه و سایر افراد در این پرونده مطرح شود و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امسال یکی از توصیه‌های دستگاه قضا به زیر مجموعه‌های خود کمک به دولت در راستای تحقق شعار جهش تولید است و لازمه آن مبارزه جدی با فساد و چگونگی مبارزه با فساد که منجر به تعطیلی کارخانه و کارگاه نشود، و همکاری و همدلی مسئولین است.

وی در ارتباط با مباحث اشاره شده به واگذاری‌های شرکت‌های بزرگ استان مرکزی همچون هپکو و آذرآب گفت: با توجه به مباحث مطرح شده نسبت به بررسی وضعیت این شرکت‌ها پیگیری لازم انجام می‌شود و آن قسمت که مربوط به قوه قضائیه است را دنبال می‌کنیم. گاهی اوقات دستگاه قضا به طور مستقیم نمی‌تواند به این قبیل مسائل ورود پیدا کند و وظیفه اصلی برعهده دولت و سایر بخش‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1416976
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.