به گزارش خبرنگار مهر، عدالت بهرامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، با اشاره به ایجاد چهار هزارو چهارصد و بیست و پنچ شغل اظهار داشت: این میزان شغل با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۴۹۶ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال ایجاد می‌شود.

بهرامی گفت: در حال حاضر به ۴۸ هزار و ۴۴۶ خانوار تحت پوشش، بالغ بر ۸۶ هزار و ۷۷۶ نفر تمامی خدمات امداد ارائه می‌شود که البته تعدادی از خانوارها چند خدمتی هستند.

وی بر لزوم ارائه خدمات معوض به جای بلاعوض تاکید و اظهار کرد: امسال در توافق نامه جدید معوضات ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان جهش تولید، یکی از رویکردهای امداد بر اساس سیاست‌های بالادستی توانمندی خانواده‌ها است که این موضوع با محوریت اشتغال و پیوست فرهنگی تعریف می‌شود.

به گفته بهرامی در حوزه مشارکت‌ها سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۱۷ مورد خدمت در حوزه مسکن با اعتبار ۱۷۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال صورت گرفته و ۹۰۷ واحد منزل مسکونی در نقاط شهری و روستایی استان احداث شد و تعمیرات دو هزار و ۳۳ مورد مسکن انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال خرید ۶۰ مورد مسکن شهری برای مددجویان تحت حمایت با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به عنوان یک طرح ویژه در دستور کار است.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: در مرحله نخست این طرح نزدیک به ۴۸۰ واحد زمین شهری از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان مشخص شده است. برای ساخت مسکن در بخش روستایی بر اساس مکاتبات استاندار با بنیاد مسکن کشور این موضوع در حال پیگیری است.

بهرامی افزود: برای ساخت این یک هزار واحد ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای برآورد شده است که ۵۰ درصد آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ درصد توسط کمیته امداد کشور تأمین می‌شود. 

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: سال گذشته بالغ بر ۹۶ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان استان پرداخت شده است.

بهرامی بیان کرد: امسال ۲۷ سرفصل خدمتی به منظور کاهش مراجعات حضوری برای استفاده مددجویان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند از منازل خود یا از طریق دفاتر پیشخوان در خواست‌های خود را منعکس کنند.

به گفته وی رویکرد کمیته امداد امام خمینی حرکت به سمت دولت الکترونیک و امداد الکترونیک است. 

بهرامی در خصوص ارائه خدمات این مرکز به مددجویان در شرایط شیوع کرونا در استان بیان کرد: در این ایام تمامی خدمات با رعایت پروتکل‌های های بهداشتی از درب منازل مددجویان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در ایام شیوع کرونا نزدیک به ۱۱ هزار و ۷۳۱ خانوار از گروه‌های پر خطر مانند سالمندان، بیماران صعب علاج، بیماران سرطانی شناسایی شدند و برای آن‌ها در مجموع به ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع مرکز، استان و کمک‌های مردمی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: در ایام شیوع کرونا تعدادی از مددجویان کارآفرین استان متحمل خسارت شدند که در این راستا مبلغ ۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت حمایت از این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۷۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی به صورت رایگان در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: در هر آشپزخانه حضور یک ناظر بهداشت در طبخ، توزیع و بسته بندی لازم است و به شهروندان این اطمینان خاطر داده می‌شود که نگران مسائل بهداشتی در این خصوص نباشند.

سرپرست اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان و ایام لیالی قدر امسال با کمک خیرین می‌توان سه هزار و ۵۵۵ حامی به مجموعه کمیته امداد استان اضافه کرد.

بهرامی در ادامه به طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و افزود: سال گذشته از بیش از چهار هزار خانوار تحت پوشش با حضور مسئولین بازدید بعمل آمد و امسال این سنت حسنه به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به این که کمیته امداد عضو ستاد دیه استان است در زمینه کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد بر اساس تعامل انجام شده مقرر شده امسال زمینه رهایی ۱۹۰ نفر از این زندانیان فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.