مهدی شعبانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم‌ رهبری در روز نیمه شعبان، شکل گیری رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در آستانه ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا تکلیف دینی آحاد مردم، خیرین جامعه، نیکوکاران و دستگاه های حمایتی کشور به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین‌ سازمان متولی خیر و احسان در کشور به روشی مورد توجه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مساعدت در قالب کمک های موردی و به صورت تسهیلات بلاعوض با اولویت کسب و کارهای آسیب دیده مورد توجه این نهاد در شهرستان است، خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما جهت پرداخت کمک ها به خانواده های مراجعه کننده غیر تحت پوشش کمیته امداد می باشد و افرادی که تحت پوشش هستند بخشی از کمک ها را دریافت می کنند.

شعبانی با بیان اینکه کمیته امداد دماوند ظرفیت پرداخت تسهیلات را به ۴۰۰ خانوار نیازمند دارد، بیان داشت: این کمک ها به قالب بعد خانواده برای نیازمندان واریز می شود که خانوار یک نفره مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، دو نفره ۲۵۰ هزار تومان، سه نفره ۳۵۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۵۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا حدود ۵۰۰ هزار تومان مساعدت دریافت می کنند.

وی به حمایت کمیته امداد شهرستان در بخش کرونا به مددجویان تحت پوشش به ویژه سالمندان اشاره کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا برای تمامی خانواده های تحت پوشش این نهاد که سالمند بودند، مبلغ یک میلیون ریال واریز شد تا بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۱۹۷ میلیون ریال به مددجویان کمک شده است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.