«سیدمهدی حسینی» روز یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی و کارکنان منطقه یک شهرداری ساوه، اظهار کرد: سال گذشته با وجود بحران‌های اقتصادی و مشکلات مالی، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد از بودجه ۲ هزار و هشتاد میلیارد ریالی شهرداری محقق شد.

وی بیان کرد: در نظر داریم با سیاست‌گذاری‌های جدید و برنامه‌ریزی های لازم، میزان تحقق بودجه در سال ۱۳۹۹ نسبت به پارسال افزایش یابد.

شهردار ساوه ادامه داد: بودجه امسال شهرداری ساوه نیز ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در محل هایی چون هزینه‌های جاری، نگهداری شهر،  امور عمرانی و احداث و توسعه هزینه خواهد شد اما برای تحقق آن نیاز به بررسی راهکارهای توانمندسازی افزایش درآمد در شهرداری هستیم.

وی تصریح کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث کمربندی های شهر(جنوب و شرق) به عنوان پروژه‌های حیاتی  پیش بینی شده و احداث نخستین سینمای در ساوه و تمهید مبلمان شهری و رسیدگی به سکونتگاه های غیر رسمی از جمله قاسم آباد نیز در دستور کار است.

حسینی اظهار داشت: در سال ۹۵ میزان وابستگی مالی شهرداری ساوه به درآمدهای ناشی از ارزش افزوده، ۷۰ درصد بود و به همین دلیل در اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در قانون برنامه ششم توسعه کشور متحمل بیشترین آسیب شدیم.

شهردار ساوه اظهار کرد: با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در مجموعه شهرداری، در ۲ سال گذشته میزان وابستگی مالی بودجه شهرداری به ارزش افزوده از ۷۰ به ۳۹ درصد کاهش یافته و موفق شدیم منابع لازم را از سایر درآمدها تامین کنیم.

وی بر کاهش بار هزینه‌ها و افزایش درآمدزایی در مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته سهم مناطق و سازمان‌ها در ایجاد درآمد تعریف شده است و برای تحقق بودجه،  مناطق شهرداری باید ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته باشند و سازمان‌ها نیز همچنان در مسیر درآمدزایی حرکت کنند.

شهردار ساوه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در دوران پس از اتمام شیوع کرونا، افزود: کرونا باعث بروز تنش های درآمدی و بودجه ای شهرداری در سال ۹۹ خواهد شد اما با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق کوشش خواهیم کرد که از این بحران با موفقیت عبور کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: برنامه‌ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت با حضور افراد موثر و کارآمد اولویت دوران پس از کرونا و رمز موفقیت برای عبور از تنش‌های احتمالی و تبعات منفی بیماری کروناست.

نمایی از میدان انار شهر ساوه

«عبداله سالمی» با تاکید بر ضرورت شناسایی تهدید و فرصت‌های موجود، اظهار داشت: کرونا باعث بروز  استرس‌ و نگرانی در بین آحاد مردم شده است که امیدواریم به زودی و با فروکش کردن این بیماری دوباره فعالیت ها رونق گرفته و بتوانیم عقب ماندگی در اجرای برنامه های مدیریت شهری ساوه را جبران کنیم.

وی افزود: تاخیر و تعلل در انجام امور ارباب رجوع و شهروندان ممکن است زمینه ساز بروز نارضایتی باشد، از این روز باید تلاش کنیم تا رضایتمندی مردم را با ارائه بهترین خدمات و امکانات فراهم کنیم.

شهر ساوه با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ منطقه شهرداری و ۲۲ نقطه حاشیه نشین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.