«زهرا نژاد بهرام» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری تهران در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهوری تنظیم و ارسال کردند.

 وی با اشاره به تصویب کمک یکصد هزار میلیارد تومانی دولت به نهادها در پی بیماری کرونا، گفت: در این نامه درخواست ۸ هزار میلیارد تومان کمک از محل مصوب دولت برای کمک به خسارت ناشی از کرونا در شهر تهران درخواست شده است.

نژادبهرام عنوان کرد: در این نامه سه هزار میلیارد تومان کمک نقدی و مابقی به شکل وام و اوراق مشارکت جهت رفع مشکلات پایتخت درخواست شده است.

عضو هیأت رییسه شورا ادامه داد: شهرداری در این مدت به جز هزینه برای نگهداشت شهر، چهل میلیارد تومان نیز برای ضد عفونی و مناسب سازی شهر برای بحران کرونا هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در پی مشاهده ویروس کرونا تمام مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران تعطیل بوده و درآمد آنان به صفر رسیده است.

نژاد بهرام ادامه داد که ۸۰ درصد درآمد شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی، (درخواست پروانه ساخت و عوارض و ...)در این مدت به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: موضوع ارزش افزوده شهر تهران بعنوان منبع درآمد پایدار شهر حدود ۴۰ درصد است که این درآمد نیز محقق نشده است.

نژاد بهرام اظهار داشت: در حوزه پسماند نیز درآمد شهر تهران به حداقل خود رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین درآمد ناشی از حمل و نقل عمومی نیز کاهش یافته است و این در حالی است که هزینه های شهرداری تهران و حقوق و دستمزد کاهش نیافته است.

به گزارش ایرنا ۱۰۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم باشهرداری تهران در ارتباط کاری هستند.  
همچنین شهرداری تهران بیش از ۶۷ هزار نفر کارمند دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.