سعیدرضا شاه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان، تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای خسارت بسیاری به این مجموعه‌ها وارد کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مکان‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان استیجاری است و مدیران آن‌ها باید اجاره بها پرداخت کنند.

وی بیان داشت: با گذشت دو ماه از شیوع کرونا به طور میانگین آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استیجاری استان از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان متضرر شده اند که باید برای جبران خسارت آن‌ها توسط مسئولین تمهیداتی اندیشیده شود اما تاکنون در بین اصناف آسیب دیده از کرونا، نامی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای به میان نیامده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: در نامه‌ای از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان به رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور پیشنهادی مبنی بر استفاده از تسهیلات بانکی به منظور جبران خسارت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان مرکزی مطرح شده است که این مهم در حال پیگیری می‌باشد.

شاه محمدی عنوان کرد: در طول این مدت آموزشگاه‌های یارانه، خیاطی و… به آموزش‌های مجازی پرداختند و همچنین بیش از ۴۰ کلیپ آموزشی در بخش دولتی تهیه و لینک آن برای استفاده متقاضیان در رسانه‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: ارائه آموزش‌های مجازی فنی و حرفه ای با آموزش مجازی دانشگاه‌ها و سایر مراکز متفاوت است. در کنار آموزش مجازی، آموزش عملی کارآموزان هم نیاز است و از این بابت نگران اجرای دوره‌های پروژه محور و عملی، مانند جوشکاری و برق هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.