«سعیدرضا شاه محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فضای ۶۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در ۲ ماه اخیر دچار زیان شده‌اند.

وی اظهار داشت: برخی از آموزشگاه‌ها که اجاره بهای بیشتری می‌پردازند، میزان خسارت بالاتری را متحمل شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزشگاه‌های آزاد استیجاری هر ماه ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال اجاره بها به مالکان پرداخت می‌کنند که در ۲ ماه اخیر توان پرداخت نداشته و متضرر شده اند.

شاه محمدی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ۴۰ درصد از خدمات فنی و حِرف‌های استان را ارایه و بازوی کمکی این مجموعه آموزشی هستند.

وی اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی انجام شده ۲۴۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال استان اکنون به دنبال شیوع کرونا در راستای حفظ سلامتی کارکنان تعطیل هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: در نامه‌ای از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان به رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، پیشنهادی مبنی بر استفاده از تسهیلات بانکی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور جبران خسارت آموزشگاه‌های آزاد مطرح شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از ۲۴۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.