به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، حسین اکبری افزود: دانستن اطلاعات کامل زمین شناسی و ثبت حرکات زمین و اثرات تکتونیکی آن از الزامات حفاظت و ایمنی سازه‌های بزرگ همچون سدها است که دراین راستا سه دستگاه شتاب نگار در سد الغدیر ساوه و سه دستگاه نیز در سد کمال صالح نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه برای خرید و  نصب این ۶ دستگاه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: این دستگاهها به منظور کنترل ایمنی و پایداری سدهای کمال صالح و الغدیر ساوه در استان مرکزی نصب شده‌اند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: این دستگاهها به صورت دیجیتال داده‌ها را ثبت می‌کنند و می‌توانند در بستر اینترنت قرارگرفته و داده‌های مورد نیاز را در هر محل مورد تجزیه و تحلیل قراردهند.

اکبری افزود: دستگاه‌های شتاب نگار از حساسیت بالایی برخودار بوده و می‌توانند حرکات ناشی از جابجایی گسل‌ها و فشارهای وارد بر پوسته زمین را ثبت و در مواقع بحرانی در اختیار کارشناسان و مسوولان برای تصمیم گیری قرار دهند.

وی اظهار داشت: همچنین به لحاظ توانایی اتصال به شبکه‌های اینترنتی، دیگر نیاز به برداشت اطلاعات از محل نصب نبوده و به راحتی می‌توان در صورت نصب تعداد زیادی از آنها در سطح استان و اتصال به شبکه مورد نظر، برای مدیریت بحران اقدامات لازم و اجرایی را در زمان وقوع زلزله یا دیگر پدیده‌های طبیعی مرتبط انجام داد.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، ۳.۵ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.