سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک افزود: تعدا مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان در اسفندماه سال ۹۸ به طور میانگین روزانه ۴۲ مورد بود اما در نیمه اول فروردین‌ماه جاری این آمار به ۲۶ مورد رسیده که نشانگر اقدامات خوب و موثر مقابله‌ای است.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری کلان کشور بر مبنای فعالیت تدریجی بسیاری از  فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی از ۲۳ فروردین ماه جاری با رعایت نکات بهداشتی لازم است.

آقازاده عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان مرکزی از روز ۱۶ فروردین ماه جاری با حمایت و پشتیبانی و ۵۰ درصد ظرفیت فعال شده‌اند و به احتمال زیاد بقیه واحدها نیز از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: بحث فاصله‌گذاری هوشمند از هفته آینده در سطح کشور و استان مرکزی دنبال می‌شود و در این راستا مردم نقش موثری دارند.

استاندار مرکزی افزود: در مشاغل گروه ۲ و در اختیار استانها ، تصمیم بر آن است که بر اساس یک روش تدریجی تعدادی از مشاغل تا ۲۲ فروردین ماه جاری فعالیت خود را آغاز کنند که این مشاغل حدود هشت صنف می‌شود که اطلاع رسانی لازم به این صنوف انجام می‌شود.

آقازاده گفت: صنوفی که فعالیت آنها آغاز می‌شود باید نکات لازم بهداشتی را رعایت کنند و فعالیت آنها به صورت ویژه نظارت می‌شود.

وی عنوان کرد: به طور قطع می‌توان با رعایت کامل موارد بهداشتی و انجام فعالیت‌های اقتصادی نیز کرونا را شکست داد و بحث آموزش و فرهنگ‌سازی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مردم این استان تاکنون همکاری خوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته‌اند و انتظار است این همکاری تا شکست کامل این بیماری روز به روز افزایش یابد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال ۹۸ پس از شهر قم به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.