«غلامرضا حافظ کمال» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان دارای  سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی  شهرستان شناسایی‌ شدند واقدامات مراقبتی و درمانی برای آنان کلید خورد.

وی با بیان اینکه ۴۶ کودک  مبتلا به سوء تغذیه سال ۹۷ در این شهرستان شناسایی شده بود اظهار داشت: آمار شناسایی کودکان دارای سوء تغذیه در این شهرستان پارسال نسبت به مدت مشابه قبل  ۹درصد رشد داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان گفت: برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال هرماه به‌صورت میانگین یک میلیون ریال بن کارت خانواده آنان واریز می‌شود.

حافظ کمال افزود: والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه با رقم واریزی باید مواد غذایی مورد نیاز وی را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد امام خمینی (ره)تهیه کنند.

وی اظهار داشت: کمک به رفع سوء تغذیه کودکان طرحی مشارکتی و حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که بر اساس آن بسته غذایی پیشنهاد شده از طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان گفت: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در بازه زمانی ۶ماه، کودکان بهبود یافته  از چرخه دریافت سبد غذایی این نهاد حمایتی خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

حافظ کمال بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم است، افزود: افراد نیکوکار می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپنج سال مشارکت کنند.

۲ هزار و ۴۴ خانوار با جمعیت سه هزار و ۶۵۷ نفر در سطح شهرستان فراهان از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.