دکتر سید «محمد جمالیان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی به ۸۵ نفر رسیده است.

وی توضیح داد: در شبانه روز اخیر ۳۶ مورد جدید از ابتلا به  کووید۱۹  در این استان شناسایی شده که هشت مورد در اراک، ۱۶مورد ساوه و زرندیه، ۲ مورد کمیجان، ۲ بیمار در شازند، ۲ نفر در محلات،چهار بیمار در دلیجان و خنداب و فراهان هر کدام یک مورد جدید داشته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان مرکزی بستری هستند و خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: بهترین شیوه برای قطع زنجیره انتقال بیماری در خانه ماندن است و از شهروندان تقاضا می‌شود با جدیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۶۴۰ نفر جان باخته‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

۱۵ بیمارستان دولتی، سه مرکز درمانی تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در استان مرکزی ارایه خدمت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.