«علی میرزایی» روز شنبه در دیدار با مدیران حوزه صنایع شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: این میزان غربالگری سبب شد تا شمار مبتلایان ورودی به بیمارستان های شهر کاهش یابد و وضعیت اشغال تخت های مراکز درمانی نیز موید این ادعا است.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری و مقابله با کرونا اقداماتی دیگر از قبیل تعطیلی ۲ روزه ادارات، مسدودسازی ورودی های شهر و تعطیلی بازار در ساوه انجام شد که بسیار اثرگذار بوده است.

فرماندار ساوه از مدیران صنعتی این شهرستان خواست که در حد توان خود به بخش درمانی و حوزه سلامت این شهرستان کمک کنند تا ملزومات مورد نیاز کادر درمانی، پرستاران و همچنین بیماران تامین شود.

 وی گفت: سال گذشته کمترین تنش کارگری را در ساوه داشتیم و اکثر واحدهای تولیدی با بیشترین ظرفیت کار کردند که حاصل مجاهدت تولیدکنندگان و کارگران بود.

میرزایی  افزود: برخی از واحدها نیز با تلاش خود و حمایت دولت از ورشکستگی نجات یافتند و توانستند سرپا بمانند که اکنون در قالب قراردادهای خوب با مصرف کنندگان در حال فعالیت هستند.

وی بر لزوم حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر و بازدارنده بر سر راه حوزه تولید تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید کمیته ای از سوی فعالان صنعتی ساوه به نیابت از تمام واحدهای صنعتی تشکیل و پیشنهاد و خواسته های خود را ارائه کنند تا این موارد را به مراجع تصمیم گیر منعکس کنیم زیرا این کار سبب ایجاد رابطه ای متقابل میان بخش صنعت با دولت و قوه مقننه می شود.

فرماندار ساوه گفت: لازم است اختیارات دستگاههای مرتبط با بخش صنعت در این شهرستان افزایش یابد تا موانع اداری بر سر راه تولید کاهش یابد.

میرزایی گفت: برای تردد مدیران صنایع و افرادی که محل کارشان ساوه اما در سایر شهرها زندگی می کنند نیز تسهیلات لازم را فراهم خواهیم کرد که بدون مشکل در محل کار خود حضور یابند.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی باید با حساسیت بالا نسبت به افزایش ضریب ایمنی و تامین زمینه های بهداشتی کارگران برای حفاظت از آنها در برابر کرونا اقدام کنند تا ضمن تداوم چرخه تولید، سلامت نیروهای کار نیز تامین شود.

وی گفت: در راستای اجرای مصوبات کشوری اقداماتی از قبیل اعمال معافیت های مالیاتی سه ماهه، بیمه، استمهال اقساط معوقه و تاخیر در پرداخت قبوض انرژی را برای واحدهای تولیدی ساوه در دستور کار قرار می دهیم.

وی همچنین از صنایع این شهرستان خواست که تا روز ۱۵ فروردین نسبت به کاهش شمار کارگران برای پشت سر گذاشتن دوره فراگیری کرونا اقدام کنند و بعد از این دوره، تمام توان دولت در کنار آنها معطوف به جهش تولید خواهد بود.

امام جمعه ساوه نیز گفت: لازم است همه دستگاه‌های حاکمیتی برای جهش تولید عزم خود را جزم کنند و نباید این کار را صرفا وظیفه تولیدکنندگان تلقی کنیم.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» افزود: همه عوامل برای مقابله با کرونا باید با عقلانیت، همگرایی و صداقت به دور از نگاه سیاسی و جناحی پای کار باشند.

وی تاکید کرد: کنترل کرونا با اقدامات عینی و در نظر گرفتن منافع ملی به دور از شعارزدگی محقق می شود و همه باید به دولت در این زمینه کمک کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه تولید و واحدهای صنعتی نیز باید همزمان مراقب کارفرمایان و شرایط کارگران باشیم و با واقع بینی رفتار کنیم زیرا برخی خواسته ها مبنی بر تعطیلی کارخانه ها منطقی نیست اما رعایت موازین بهداشتی در محیط کار ضرورت دارد.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم نیز گفت: تولیدکنندگان مجاهدان خط مقدم اقتصادی هستند و تلاش آنها برای رونق اقتصادی و بی نیاز کردن کشور از وابستگی به بیگانگان نوعی جهاد مقدس محسوب می شود.

حجت الاسلام «محمد سبزی» اظهار داشت: با توجه به وضع تحریم های ظالمانه علیه کشور و خام فروشی محصولات، اگر جهش تولید عملیاتی شود ضمن ایجاد اشتغال و رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی هزینه برخورد با کشور از راه تحریم را بالا خواهد برد.

به گفته او، جهش تولید با شعار محقق نمی شود بلکه مستلزم پای کار آمدن همه عوامل از جمله بانکها، دارایی، تامین اجتماعی و دانشگاه در کنار تولیدکنندگان است.

سبزی گفت: حضور محققان و پژوهشگران در بخش صنعت،  هزینه تولید را کاهش می دهد و می تواند ضمن افزایش کمی تولیدات به ارتقای کیفی محسولات و توان رقابتی آنها برای حضور در بازارهای جهانی کمک کند.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس آینده گفت: بسیاری از مردم با اینکه بیمار کرونایی نیستند اما بشدت در مضیقه و به کمک خیران نیازمند هستند بنابراین از واحدهای صنعتی انتظار داریم در حد توان و بضاعتی که دارند نسبت به جمع آوری کمک برای تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان و همچنین کمک به بهبود شرایط تغذیه ای بیماران بهبود یافته اقدام کنند که باقیات و صالحاتی ماندگار برای آنها محسوب می شود.

شهرستان ساوه دارای بیش از ۵۵۰ کارخانه تولیدی با اشتغال بیش از ۳۵ هزار کارگر است.

کرونا تاکنون حدود ۲۷۰ نفر را در این شهرستان مبتلا کرده است که شمار زیادی از آنها به بهبود شرایط ترخیص و روانه نقاهتگاه شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.