به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: با ارایه مجوز تولید مواد ضدعفونی و الکل به این شرکت‌ها، بیش از یکصد هزار بطری اقلام ضدعفونی در داروخانه های خصوصی استان مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: اکنون هیچگونه محدودیت و کمبودی در ارایه اقلام بهداشتی در داروخانه‌های استان مرکزی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از همشهریان خواست برای مقابله با سودجویان و متقلبان، اقلام ضدعفونی را تنها از مراکز مجاز و داروخانه ها تهیه کنند.

دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: ۲ هزار گان تمام لمینت و یک هزار دست لباس حفاظت فردی به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال توسط جامعه پزشکان استان مرکزی به مدافعان سلامت اهدا شد.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یکهزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

براساس آخرین آمار ۹۸۷ نفر تا کنون در استان مرکزی به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.