محمد کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پیشنهادهایی برای تامین بودجه از طریق صندوق توسعه ملی و یا منابع درآمدی نهادهایی که درآمد مستقل دارند و در اختیار دولت نیست، مطرح شده است.

وی افزود: قرار است در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس، پیشنهاداتی از سوی نماینده دولت و سازمان برنامه و بودجه مطرح شود که ما نیز آنها را بررسی می‌کنیم و امیدواریم بودجه لازم برای مبارزه با بحران کرونا تامین شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس دهم با اشاره به جلسه امروز /دوشنبه/ کمیسیون بیان کرد: در تلاش هستیم در بودجه ۹۹ که در حال بستن است، بتوانیم سهمی از این بودجه را برای مبارزه با ویروس کرونا به دولت اختصاص دهیم.

کاظمی تاکید کرد: آنچه از عهده مجلس بر می‌آید، تلاش برای تامین بودجه لازم در زمینه مدیریت و مبارزه با بحران کرونا است.

وی گفت: ویروس کرونا بلایی است که ملت‌ها و دولت‌ها را با مشکل مواجه کرده و دولت‌ها باید با تکیه بر منابع انسانی، منابع تخصصی پزشکی، همراهی مجموعه کادر پرستاری و بکارگیری امکانات موجود وزارت بهداشت و درمان و کمک گرفتن از منابع مختلف این مشکل را مرتفع کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اعمال تحریم‌های سخت، آنطور که باید نمی‌توانیم در راستای حل مشکلات مردم و مبارزه با ویروس کرونا تلاش کنیم.

کاظمی تاکید کرد: این در حالیست که به واسطه اعمال تحریم‌ها از نظر کمبود جا و امکانات در تنگنا هستیم و حتی برای تامین الکل مورد نیاز برای ضدعفونی و ماسک با مشکل مواجه‌ایم و تحریم‌ها در این راستا اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در این رابطه مقامات وزارت امور خارجه کشورمان نیز درخواست لغو تحریم‌ها را داشتند که امیدواریم مجلس هم بتواند در این زمینه اقدامی داشته باشد.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم اظهار داشت: مجلس می‌تواند از طریق مجامع بین المللی و گروه‌های دوستی پارلمانی و ارتباط با نمایندگان سایر کشورها پیگیر رفع تحریم ها باشد.

کاظمی گفت: با ارتباط از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی می توانیم درخواست کنیم با تحت فشار قرار دادن آمریکا، تحریم‌ها به ویژه در زمینه دارو و مواد غذایی برداشته شود.

وی ضمن تاکید بر همراهی مردم با دولت برای مدیریت بحران کرونا گفت: تا این لحظه با استفاده از کمک‌های مردمی و سایر وزارتخانه‌ها و استفاده از امکانات آنها برای پیشگیری و مقابله با کرونا پیش رفتیم، اما کافی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس با بیان اینکه همه کشورها درگیر بحران کرونا هستند و این امر غیر قابل پیش‌بینی بود ادامه داد: با توجه به اینکه مردم سایر کشورها حتی در اروپا به فروشگاه‌ها هجوم بردند، اما ما در این زمینه مشکلی نداشتیم و با وجود گرانی، کالاهای مورد نیاز مردم در دسترس بود و این خود بخش اعظمی از کار است.

کاظمی با اشاره به خانه‌نشینی اجباری برخی افراد و ایجاد مشکل در تامین معیشت خانواده آنان گفت: در این راستا رییس جمهوری نوید کمک معیشتی به این افراد را داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود شدید منابع درآمدی کشور حاصل از تحریم‌ها، تامین این نیازها برای دولت بسیار مشکل است و باید خارج از قوه مجریه نیز برای تامین این منابع به کمک دولت بیایند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پیشگیری و مقابله با کرونا مردم آنطور که انتظار می رود، همراهی ندارند.

کاظمی بیان کرد: افرادی که در خانه نمی‌نشینند و نسبت به تاکیدات وزارت بهداشت و درمان بی‌توجهی می‌کنند و خود ناقل این بیماری هستند، با حضور در جامعه بیشترین لطمه را به کنترل این بیماری در کشور می‌زنند.

وی گفت: این در حالیست که بارها مسوولان وزارت بهداشت و درمان تاکید کردند زنجیره این بیماری باید قطع شود، اما مردم کمتر به این تاکیدات توجه می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ظهر امروز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.