مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

سید «علی آقازاده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس کرونا پس از قم در این استان مشاهده شد و تاکنون با تلاش‌های شبانه‌روزی مسوولان و همکاری مردم وضعیت این بیماری در استان مرکزی تثبیت شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی نخستین استانی است که تاکنون توانسته وضعیت شیوع را به ثبات برساند و می‌توان گفت شرایط به نوعی در کنترل است.

آقازاده بیان کرد: اگر همکاری مردم روز به روز بیشتر شود و به توصیه‌ها توجه شود، ان‌شاالله شکست کرونا در این استان ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده تحقق می‌یابد.

استاندار مرکزی ادامه داد: لازمه شکست کرونا همکاری لازم با یکدیگر است و انتظار است مردم خریدها، دید و و بازدیدها و سفرهای نوروزی خود را به بعد از کرونا موکول کنند و در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

آقازاده اظهار داشت: همکاری و همراهی مردم در استان مرکزی مناسب است و برنامه‌ریزی‌های خوبی در قرارگاه زیستی مردم صورت گرفته و در حال انجام است.

وی گفت: اصناف نیز همکاری و فداکاری خوبی در راستای مقابله با این ویروس داشتند که جای تقدیر دارد.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان تا ظهر روز (دوشنبه)  چهارم فروردین ماه ۹۹ به ۹۰۶ نفر افزایش یافت.

 ۱۰۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی نیز در منازل بستری هستند و تاکنون ۵۹ نفر نیز در این استان در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نخستین مورد مثبت به کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد.

۶۰ درصد از فوت شدگان کرونا در استان مرکزی تاکنون مرد و ۴۰ درصد زن است و ۷۰ درصد فوت‌شدگان دارای سن بالای ۶۰ سال و ۳۰ درصد دارای بیمه زمینه‌ای بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.