محمدرضا جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری ۳۶ هزار و ۱۱ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان اراک انجام و ۹۸۹ مورد نمونه برداری شده است.

وی ادامه داد: در طی بازدید از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری در سطح شهرستان اراک ۵۱ مورد فرآورده غیر بهداشتی کشف و ۳۶ هزار و ۴۹۲ کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی جمع آوری و با دستور مقام قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج و ۷۵ مورد نیز به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک در ارتباط با تعداد کشتار و بازدید انجام شده دام سبک و سنگین در کشتارگاه اراک بیان کرد: در سال جاری کشتار ۶۵ هزار و ۲۱۳ رأس دام سبک و ۸ هزار و ۲۵۹ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام اراک مورد بازدید قرار گرفته است.

جوانمرد اظهار داشت: در سال جاری کشتار سه میلیون و ۱۷ هزار و ۴۶۷ قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور اراک مورد بازدید قرار گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک گفت: در سال جاری جوجه ریزی ۵۳۸ هزار و ۵۲۰ قطعه پولت تخم گذار و در واحدهای جوجه کشی گوشتی تولید ۷ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۲۲ قطعه تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: جوجه ریزی ۳۸۱ هزار و ۷۶۱ قطعه جوجه یک روزه مرغ تخم گذار، سه میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۷۵ قطعه جوجه یک روزه مرغ گوشتی و ۱۴۶ هزار و ۱۷۰ قطعه جوجه یک روزه مرغ مادر گوشتی طی سال جاری در واحدهای پرورش طیور گوشتی و تخم گذار شهرستان اراک انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک بیان کرد: در سال جاری برای ۳ هزار و ۲۰۴ قطعه طیور در شهرستان اراک آزمایش تشخیصی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.