حسن قمری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تکذیب خبر قرنطیه محلات افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طرح اسکان و استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان اجرا نمی شود.
 وی ادامه داد: پایش مسافران با استقرار پایگاه کنترل و تب سنجی در سه ورودی شهر سلامت افرادی که قصد ورود به محلات را دارند کنترل می شود.
فرماندار محلات اظهار داشت:ایستگاه‌های کنترل سلامت در ورودی شهر نیم‌ور، ورودی میدان امام خمینی(ره) و ورودی میدان شهرداری این شهرستان مستقر هستند.
قمری گفت: واحدهای صنعتی و معادن پیش از زمان هر سال تعطیل و حقوق و عیدی کارگران این واحدها پرداخت می شود.
وی افزود: برای مقابله با کووید ۱۹ اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده بین خانواده های نیازمند این شهرستان توزیع می شود.
فرماندار محلات یادآور شد: شهروندان از واگذاری و اجاره واحدهای اقامتی و مسکونی به افراد غیر بومی خودداری کنند و درصوت مشاهده  این موارد به مسئولان مربوطه اطلاع دهند. 
قمری تاکید کرد: اخبار ضد و نقیض درباره بیماری کرونا سبب تشویش اذهان عمومی جامعه می شود و از مردم انتظار می رود  اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

وی گفت: محلات در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا عملکرد موفقی در سطح استان مرکزی دارد و این موفقیت نتیجه همکاری خوب مردم با مسئولان این شهرستان است.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.