«یاسر قربانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نانوایی‌ها موظف به رعایت نکات بهداشتی در گرفتن پول و تحویل نان هستند و باید پرداخت نان فقط با کارت بانکی صورت گیرد و از گرفتن پول نقد به جد خودداری کنند.

وی اظهار داشت: مردم می‌توانند موارد رعایت نکردن نکات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ که ۲۴ ساعته آماده ثبت شکایات مردمی در بخش‌های مختلف بهداشتی است، مطرح کنند.

وی بیان داشت: شکایات مردم بعد از ثبت در سامانه توسط کارشناسان حوزه معاونت بررسی و در مورد هر کدام از آنها به طور جداگانه اقدام می شود.
رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسیدگی به شکایت شهروندان در زمینه آلودگی آب، زباله، مراکز عرضه مواد غذایی، هتل‌ها و مهمانپذیرها از اولویت فعالیت این سامانه است.

قربانی افزود: هدف از راه‌اندای این سامانه، مشارکت دادن مردم در امر نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی یا فعالیت‌های بهداشتی محل سکونت و گزارش مسائل، مشکلات و تخلفات احتمالی به سامانه ۱۹۰ برای پیگیری و برخورد با متخلف است.

بر اساس آخرین آمار تا روز شنبه ۱۷ اسفندماه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۲۶۵ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون چهار هزار و ۷۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و مراحل درمانی و قرنطینه برای آنان انجام شده و ۱۲۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.