دکتر «محمد جمالیان» روز شنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی روز جمعه به ۲۲۲ نفر رسید.

وی توضیح داد: متاسفانه عده‌ای هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند و در بازارهای روز و خیابان‌ها حضور دارند که این مسئله موجب دامن زدن به زنجیره بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شمار بیماران کووید ۱۹ در مناطق تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون ۱۵۲ نفر، و دانشکده‌های علوم پزشکی ساوه و خمین به ترتیب ۵۶ و ۱۴ نفر بوده است.

دکتر جمالیان بیان کرد: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا تاکنون در اراک ۴۸ نفر، آشتیان سه نفر، تفرش هشت نفر، خنداب سه نفر، دلیجان ۳۷ نفر، شازند ۱۰ نفر، فراهان هشت نفر، کمیجان هشت نفر و محلات ۱۴ نفر بوده است.

وی عنوان کرد: آمار بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در شهرستان‌های تابعه که مربوط به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی است، شامل ۹ بیمار قمی، ۲ تهرانی، سه بروجردی و یک همدانی است که در این استان تست آنان مثبت شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون چهار هزار و ۷۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و مراحل درمانی و قرنطینه برای آنان انجام شده و ۱۲۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.