دکتر «سیدفرهاد سبط طباطبایی» روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی ساوه که با حضور استاندار مرکزی در فرمانداری برگزار سد، افزود: با توجه به اینکه بیمارستان شهید چمران به عنوان مرکز معین برای مقابله با کرونا مشخص شده، تاکنون ۵۷ نفر از جمله بیماران سرپایی و مبتلایان مثبت به کرونا به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در ساوه تاکنون ۲ فرد مبتلا در بیمارستان شهید چمران جان خود را از دست دادند.

به گفته او، سن افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان چمران تحت مراقبت قرار دارند، بین ۳۳ و ۸۸ سال است.

دکتر طباطبایی گفت: ۲ تن از از افرادی که ابتلای آنها به کرونا مثبت اعلام شد، از پزشکان این بیمارستان هستند که از چرخه خدمات درمانی خارج شدند.

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه اظهار داشت: با شیب کند اما فزاینده در مورد شمار مراجعین مشکوک به کرونا مواجه هستیم و از ابتدای اسفند تا امروز روزانه به طور متوسط سه مراجعه کننده مشکوک داشتیم که یک و نیم مورد از آنها دارای علائم مثبت بوده اند.

دکتر طباطبایی گفت: در تهیه ماسک «ان ۹۵»  برای کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید چمران مشکلاتی داریم و از مسئولان درخواست می کنیم این مسأله را مدنظر قرار دهند.

تاکید بر بازگشت بیمارستان چمران به چرخه خدمات دهی به جامعه کارگری

این در حالیست که اختصاص بیمارستان شهید چمران برای بیماران کرونایی، در جلسه امروز مورد اعتراض دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه واقع شد.

«داود میرزایی» اظهار داشت: در حالی که بیمارستان چمران در اصل متعلق به جمعیت کارگری و تامین اجتماعی ساوه است اما با بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی، کارگران تمایلی به مراجعه به این مرکز ندارند و همین مساله سبب شده که هزینه های هنگفتی متوجه این اقشار کم درآمد جامعه شود.

وی گفت: انتظار داریم در این خصوص بازنگری شود و اگر هم کارگران به سایر مراکز درمانی مراجعه می کنند، ساز و کاری اتخاذ شود که آنها را با دفترچه های تامین اجتماعی و با همان تعرفه های مقرر ویزیت و درمان کنند.

استاندار مرکزی هم از این ایده استقبال کرد و گفت: شایسته است به جای اینکه ۲ بیمارستان (شهید مدرس و شهید چمران) در ساوه را درگیر بیماران کرونایی کنیم، فقط روی یک مرکز متمرکز شویم.

«سید علی آقازاده» اظهار داشت: جامعه کارگری باید همچنان از خدمات بیمارستان شهید چمران بهره مند باشند و برای افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا هم در بیمارستان شهید مدرس ارائه خدمات شود و اگر شمار بیماران رو به ازدیاد گذاشت، یکی از سالن های ورزشی را تجهیز و کار درمان و قرنطینه آنها را در این مکان انجام دهیم.

کرونا در ساوه و زرندیه تاکنون ۶ قربانی و ۵۳ مبتلا با علائم مثبت به همراه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.