محسن شانقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۲۸ هزار و ۸۰ رأس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل در یازده ماه اخیر در کشتارگاه‌های دام استان کشتار شده است.

وی ادامه داد: میزان گوشت قرمز استحصال شده از کشتارگاه‌های دام ۵ هزار و ۲۶۴ تن و مقدار گوشت مرغ استحصال شده در کشتارگاه‌های طیور استان ۵۴ هزار و ۶۵۵ تن بوده است.

شانقی بیان کرد: در یازده ماه اخیر ۹۶۶ لاشه دام سبک و سنگین توسط بازرسان این اداره کل در کشتارگاه‌های دام استان ضبط و معدوم سازی شده است.

وی به کشتار ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار قطعه طیور در یازده ماهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶۱ هزار و ۳۶۶ قطعه طیور غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در یازده ماهه امسال مقدار فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی ضبط شده در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ۵۸ هزار و ۷۴۹ کیلوگرم بوده است.

شانقی عنوان کرد: در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه ۹۹ هزار و ۱۱۵ مورد بازدید کارشناسی از مراکز تحت نظارت شامل واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان طی یازده ماه اخیر صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در یازده ماه امسال یک هزار و ۶۸۴ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی استان صورت گرفت و ۲۶۴ واحد متخلف به مرجع قضائی معرفی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.