«امید محترمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بخش عمده‌ای از تسهیلات بسیج سازندگی استان مرکزی به کارگاه‌های کوچک خانگی پرداخت شده و در مجموع با پرداخت این تسهیلات بیش ۴۵۰ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح های اشتغال‌زایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

محترمی گفت: در پنج سال اخیر بیش از ۳۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان و حل مشکلات این قشر با دستگاه های اجرایی استان مرکزی انجام شده است.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.