«علی اکبر کریمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیوع کرونا ویروس دغدغه‌هایی را برای مردم  همراه داشته و این درحالیست که با توجه به برخی محدودیت‌های اعتباری مقابله با این بیماری به تنهایی از عهده دولت خارج است و مقابله موثر با آن نیازمند همراهی مردم در رعایت بهداشت فردی است.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی همواره در تمامی صحنه‌های طبیعی و غیرطبیعی از جمله دفاع مقدس و وقوع سیل و زلزله حضور گسترده داشته‌اند و نیاز است در زمینه کرونا ویروس نیز همانند گذشته در تامین تجهیزات، مواد ضدعفونی و سایر وسایل مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی حضور فعال داشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان ک خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مقابله با کرونا ویروس علاوه بر افزایش فضای همدلی و روحیه همکاری در کشور، توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.
کریمی افزود: مسئولان استان مرکزی  باید زمینه و بستر لازم را برای حضور موثر مردم به‌خصوص خیران برای مقابله با بیماری کرونا و تامین نیازها را در این زمینه فراهم کنند.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.