حمید غیاثی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون وضعیت استان با توجه به بارش‌های دو روز اخیر اظهار داشت: میانگین بارش ۴۸ ساعت گذشته در استان به طور متوسط ۶۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی استان در شهرستان شازند با ۱۳۸.۶ میلیمتر و کمترین در دلیجان با ۲۳.۵ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر دبی آب رودخانه قره چای به عنوان بزرگ‌ترین رودخانه استان بسیار بالا رفته اما خطر ساز نشده و به طور طبیعی از مسیرها عبور کرده است.

غیاثی گفت: در رودخانه اراک مشکلی گزارش نشده‌است و علی رغم بالا بودن دبی آب، در پایین دست و مسیر آزاد مرز آباد و مراد آباد تاکنون خسارتی وارد نشده و با مشکلی مواجه نبودیم.

وی بیان داشت: طی بارندگی‌های اخیر با آب گرفتگی سطح معابر مواجه بودیم اما تاکنون مشکل بحرانی گزارش نشده است.

مدیرکل بحران استان مرکزی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر چیزی تحت عنوان مسدودی، تخریبی زیر ساخت‌ها از قبیل پل‌ها، زیر گذرها و محورها در سطح استان نداشتیم البته در خیابان‌ها و بعضی از کوچه‌ها در روستاها آب گرفتگی به وجود آمده، اما با آب گرفتگی که مشکل جدی ایجاد کند، روبرو نبودیم.

غیاثی بیان داشت: سد ساوه از گنجایش لازم برای ذخیره آب برخوردار است و هنوز به پیک ظرفیت نرسیده است. در ۴۸ ساعت گذشته وضعیت سدها و بندهای دیگر که تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان هستند، توسط افرادی با هماهنگی دهیاری و بخشداری رصد و پایش شده و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر سر ریز و ایجاد مشکل در سدها و بندهای خاکی استان اعلام نشده است.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی عنوان کرد: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز (چهارشنبه) از استان عبور می‌کند و بارش‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.