رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سیلو در زمینی به مساحت 10 هزار متر ساخته شده و برای ایجاد و بهره برداری از آن در مجموع 80 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی سرمایه گذاری شده است.
«حسن شریفی» افزود: با بهره برداری از این سیلو ظرفیت ذخیره گندم ساوه در حوزه دولتی و شرکت غله به 40 هزار تن رسیده و علاوه برآن 100 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم نیز در سیلوهای بخش خصوصی و 20 هزار تن در واحد آرد پوسان این شهرستان وجود دارد.
وی توضیح داد: با بهره برداری از این سیلوی 20 هزار تنی، محدودیتی برای خرید و نگهداری محصولات کشاورزی شهرستان های ساوه و زرندیه وجود ندارد.
شریفی گفت: ذخیره سازی استاندارد گندم خریداری شده از کشاورزان منطقه و نگهداری بلند مدت محصولات از اهداف عمده ساخت این سیلو در کیلومتر پنجم جاده قدیم ساوه به همدان است.
ساوه سالانه افزون بر 55 هزار تن گندم تولید می‌کند و علاوه بر سیلوی قدیمی نیاز بود که ظرفیت جدید نگهداری محصولات خریداری شده از کشاورزان ایجاد شود.
دیدار با خانواده شهید خلبان علی علیخانی، حضور در آیین بهره برداری از سیلوی گندم 20 هزار تنی، سالن ورزشی چند منظوره قره چای، بازدید از چند واحد صنعتی و نشست با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به شهرستان ساوه است.
ساوه دومین کانون جمعیتی و صنعتی استان مرکزی پس از اراک است.
9921/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.