به گزارش خبرنگار مهر، حمید غیاثی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی به جنوب و جنوب غرب استان این جلسه تشکیل شد و در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی از قبیل راهداری، پلیس راه، اداره برق، شرکت آب منطقه‌ای گزارش‌هایی از وضعیت مسیل‌ها، بندها و سدها ارائه دادند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد از قبیل فرمانداران ها، شهرداران، بخشداران ظرف ۷۲ ساعت آینده در محل خدمت حضور پیدا کنند و پرسنل آن‌ها در حالت آماده باش قرار گیرند. ماشین‌های سنگین و راهداری مانند لودر نیز در اختیار ستاد قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی قرار شد سدها و بندها را به طور مرتب و منظم پایش کنند.

غیاثی افزود: با توجه به مانوری که در خصوص سیل داشتیم، دستگاه‌های استان از نظر آمادگی با مشکلی مواجه نیستند.

وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی سنگین و احتمال بارش برف از شهروندان انتظار می‌رود، حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر وسایل نقلیه آن‌ها مجهز به وسایل زمستانه باشد و مخزن سوخت خودرو پر، وسایل گرم کننده و غذای کافی داشته باشند و از توقف در کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.