«اسماعیل حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش ۹۱۸ میلیون و ۹۲۳ هزار  دلار از گمرکات استان مرکزی به ۸۰ کشور جهان از جمله  عراق، افغانستان، ترکیه،  پاکستان و امارات متحده عربی خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۲ و یک درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، شمش، پلی اتیلن سنگین، میلگرد آجدار، آبمیوه و رانی، پلی اتیلن سبک خطی، تینر فوری،  شیشه،  انواع بلور و پلی پروپیلن از جمله عمده کالاهای صادر شده از این استان بوده‌است.

حسینی افزود: ۱۶۶ هزار و ۸۹۹ تن کالا به ارزش ۴۳۱ میلیون و454 دلار امسال به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۷ و ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.

وی گفت: این کالاها از مبدا ۵۶ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی  و هند به استان مرکزی وارد شده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: مواد اولیه پوشک، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات ،کویل آلومینیومی، پاکت آبمیوه و بسته‌بندی، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، کمپرسور، پوره، خودرو سواری،  مونو پروپیلن گلایکول و خط تولید ویفر سیلیکون از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان بوده‌است.

حسینی افزود: گمرکات استان مرکزی از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد و ۹۰۱ میلیون  ریال درآمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۶۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۷۲۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۳ درصد افزایش داشته‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.