«اسماعیل حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان مرکزی در پایان خردادماه امسال ۵۸ کشور بود که با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه مردم ایران اسلامی، ۲۲ کشور در این مدت به مقصد کالاهای صادراتی استان مرکزی افزوده شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۳۸ تن انواع کالا به ارزش ۸۴۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۴۰ دلار به این کشورها صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: صادرات این کالاها از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۴ و یک و پنج دهم درصد افزایش یافته‌ است.

حسینی  افزود: انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، آبمیوه و رانی، پلی اتیلن سبک خطی، تینر فوری، شیشه، بلوریجات و پلی پروپیلن عمده کالاهای صادرشده از گمرکات استان در این مدت بوده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی یادآور شد: ۱۵۶ هزار و ۵۲۲ تن کالا به ارزش ۳۹۹ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۳۴ دلار به استان وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸ و ۴۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات، اجزا و قطعات، کویل آلومینیومی، پاکت آبمیوه و بسته بندی، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، کمپرسور، پوره، خودرو سواری و خط تولید ویفر سیلیکون عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: این کالاها از مبدا ۵۵ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی و هند به استان وارد شده‌ است.

حسینی افزود: گمرکات استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.