نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جای خالی رسانه‌های تخصصی در استان مرکزی مشهود است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با اصحاب رسانه، با اشاره به تفاوت نام خبرنگار با اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه‌ها دارای جایگاه ارزشمند و تحول‌آفرین در جامعه هستند و اگر بخواهیم به شرایط ایده‌آل برسند باید چترحمایتی قانون را بالای سر خود داشته باشند و از امنیت شغلی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه شفافیت دست فعالان زیرزمینی، پنهانی و بی‌نام کوتاه می‌شود.

کریمی یکی از رویکردهای مجلس دهم را تاکید بر توسعه شفافیت دانست و گفت: دانستن در چارچوب قانون حق مردم است و رانت اطلاعات برای قشر خاص ایجاد نمی‌شود. دولت حدود یک ماه پیش لایحه شفافیت را تهیه و به مجلس داد که این امر بحث شفافیت در کشور را ضابطه‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه بی‌اخلاقی و بی‌انصافی در فعالیت رسانه‌ای افت بزرگی است و حتی نشریات شناسنامه‌دار هم گاهی بی‌انصافی می‌کنند، افزود: توفق و برتری رسانه‌های غیرمکتوب و الکترونیکی باعث مرگ تدریجی رسانه‌های مکتوب می‌شود به همین دلیل باید مخاطب و سلیقه و ذائقه خواننده رسانه‌ها و نشریات را مدنظر داشت.

کریمی با اشاره به جای خالی نشریات و رسانه‌های تخصصی در استان مرکزی، بیان کرد: فارغ از رانت و رویکرد خاص، باید از نشریات حمایت مالی صورت گیرد، این ظرفیت در استان مرکزی موجود است و باید صنایع وارد میدان شوند.

این عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکل مالیاتی نشریات تصریح کرد: نشریات از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند، همچنین در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است صراحتا اعلام شده است که کلیه رسانه‌های دارای نسخه‌های کاغذی، الکترونیکی، کتاب، مجلات و نشریات و ... از پرداخت مالیات معاف هستند. سازمان امور مالیاتی حکم قانونی را درگیر بروکراسی اداری و پیچ و خم می‌کند و این نشان از مشکل اجرایی موجود در سیستم است که در این راستا با سازمان امور مالیاتی مکاتبه خواهیم داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.