ابوالفضل مرتضییان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زباله‌های جمع آوری شده در خمین تا زمان ریشه کن شدن کرونا ویروس در کشور، با رعایت تمام مسائل بهداشتی دفن می شود.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان پایانه مسافربری، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند، اظهار داشت: ضد عفونی کردن سرویس‌های بهداشتی عمومی و پایانه مسافربری؛ 2 بار در طول روز  از دیگر اقدامات شهرداری این شهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا است.
مرتضییان اظهار داشت: یک سردخانه در آرامستان شهرستان به اجساد فوتی‌های احتمالی بیماری کرونا ویروس اختصاص پیدا کرده است.
وی گفت: دوره‌های آموزشی با همکاری دانشکده علوم پزشکی خمین به منظور افزایش آگاهی درباره بیماری کرونا و شیوه های رعایت بهداشت فردی برای نیروهای خدماتی شهرداری برگزار و  تمام نیروهای شهرداری به کلاه پوشیده، ماسک و دستکش مجهز می‌شوند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد و در این راستا مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.