«بهروز اکرمی» شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ٥٥ نفر شامل ١٤  زن و ٤١  مرد، در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ٣٤ نفر شامل سه زن و ٣١ مرد و در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ١٦ نفر شامل یک زن و ١٥ مرد در گردونه رقابتها باقی ماندهاند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ٣٦ نفر شامل ٢ زن و ٣٤ مرد،  در حوزه انتخابیه شازند٢٤ نفر شامل یک زن و ٢٣ مرد و در حوزه انتخابیه خمین ١٢ نفر شامل ٢ زن و ١٠  مرد برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: یک‌هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی پیش بینی شده که ۶۹۱ شعبه ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار است.

وی با یادآوری اینکه، یک شعبه اخذ رای ویژه  اقلیت‌های دینی استان در اراک تدارک شده است، افزود: ۵۸۹ شعبه اخذ رای در  مناطق شهری مستقر می‌شود و ۴۳۱ شعبه نیز روستایی است و تمامی ملزومات و مایحتاج اجرایی و پشتیبانی برای آن‌ها تدارک شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دست اندرکاران امور اجرایی انتخابات استان در یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت ۲۵ هزار نفر است و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز کار حفاظت از شعب اخذ رای را برعهده دارند.

اکرمی گفت: تعرفه و اقلام مورد نیاز انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها درحال توزیع است و در مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از ۲۵  مرحله تعریف شده انتخابات ۲۳ فرایند آن در این استان الکترونیکی برگزار می‌ود و فقط گام‌های  اخذ رای و شمارش آرا به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

ابتدا ۲۱۸ داوطلب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تصاحب کرسی‌های خانه ملت با یکدیگر رقابت داشتند که این عده به دلایل مختلف از جمله انصراف نامزدها در چند مرحله کاهش یافت.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و این استان دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.